همشهری ورزشی - امید مافی: جلال طالبی، همیشه بازیکن و مربی بااخلاقی بوده. پس او حق دارد درباره اخلاق خطاب به بازیکنان امروزی توصیه‌های جدی داشته باشد. گفت‌وگو با آقاجلال را بخوانید.

جلال طالبی
  • کریسمس در کالیفرنیا خوش گذشت آقا جلال؟

به استقبال سال نوی میلادی رفتن، آن هم کنار خانواده لذت‌بخش است. پسرم پوریا اصرار داشت که امسال در ایام سال نو کنار خانواده باشم و من هم با جان و دل قبول کردم. باور کنید پاسپورتم را قایم کرده بود تا هوای بازگشت به ایران دوباره به سرم نزند.

  • سرمربي ایران در جام‌جهانی۱۹۹۸ وقتی از گاف‌های اخلاقي ستاره‌های اين دوره‌ و زمانه باخبر می‌شود چه حالی پیدا می‌کند؟

راستش منقلب می‌شوم. درست از زمانی که فوتبال ایران از زیر لوای مکتب، بیرون رفت و حاشیه جای خیلی چیزها را گرفت، اخلاق هم کمرنگ شد. محال بود در مکتب دارایی شاهد زوال اخلاق، پهلوانی و انسانیت باشیم. من بسیار متاسفم كه بر سردر باشگاه‌های ما واژه فرهنگ حک شده، اما برای اعتلای مقوله فرهنگ، مدیران باشگاه‌ها دست به سیاه و سفید نمی‌زنند و عاقبت کار به آژان و آژان‌کشی می‌کشد. اشتباهات برخی سلبریتی‌ها -به قول شما- ارمغان و هدیه باشگاه‌هایی است که نتیجه‌گرا شده‌اند و به روزمرگی تن داده‌اند وگرنه نباید مدام خبرهای پوچ بشنويم.

  • فکر می‌کنید چرا ستاره‌های از راه رسیده لااقل از تجربه قدیمی‌ترها درسی نمی‌گیرند؟

شاید کسی برایشان به‌درستی سرگذشت پیشینیان را تعریف نکرده. شاید هم مقصر جو فوتبال ما باشد که این‌روزها تحت تاثیر فضای مجازی است. بازیکنی که باید ۱۰شب توی رختخوابش باشد تا نیمه‌شب در اينستاگرام و ده‌تا فضای دیگر وول می‌خورد و خودش را خراب می‌کند. فوتبال برای مردم ایران که هزار و یک‌جور گرفتاری دارند و به واسطه مشکلات اقتصادی از هم دورافتاده‌اند، تنها دلخوشی است. من تصور می‌کنم برخی با دامن زدن به جریانات مخرب می‌خواهند دلخوشی مردم را سلب کنند که این انصاف نیست. گرفتن دلخوشی مردم هنر نیست به خدا.

کد خبر 321273

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha