دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: افتتاح رسمی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، با تکمیل و در مدار تولید قرار گرفتن همه واحدهای فرآورشی در پالایشگاه امکان پذیر شد که به این ترتیب به درآمد ارزی کشور نیز روزانه ۲۰ میلیون دلار افزوده می شود.

به گزارش ايسنا، رییس جمهوری  برای افتتاح فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی که از آنها به عنوان ایرانی ترین پروژه این میدان گازی نام برده می شود، وارد بندر عسلویه در استان بوشهر شد.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون روزانه ٤٣٠ میلیون مترمکعب گاز معادل ٥٥ درصد گاز مصرفی کشور، از میدان گازی پارس جنوبی تامین می شود.

افتتاح رسمی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، با تکمیل و در مدار تولید قرار گرفتن همه واحدهای فرآورشی در پالایشگاه امکان پذیر شد که به این ترتیب به درآمد ارزی کشور نیز روزانه 20 میلیون دلار افزوده می شود.

تولید روزانه‌ ٥٦,٦ میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی‌، ٧٥ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌،٤٠٠ تن‌ گوگرد و تولید سالانه‌ ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌"LPG" (پروپان و بوتان) و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ برای تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی ، از جمله اهداف تکمیل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی است.

تاسیسات‌ دریایی‌ و ساحلی‌ این‌ فازها نیز شامل دو سکوی‌ حفاری‌ (هرکدام شامل‌ ١١ حلقه‌ چاه‌)، دو رشته‌ خط‌ لوله‌ ٣٢ اینچ‌ دریایی‌ انتقال‌ گاز به‌ طول‌ تقریبی ١١٥ ‌کیلومتر، دو خط‌ لوله‌ ٤,٥ اینچی‌ انتقال‌ محلول‌ گلایکول‌ به‌ طول‌ تقریبی‌ ١١٥ کیلومتر، واحدهای‌ شیرین‌سازی‌ گاز و خدمات وابسته‌ است.

رییس‌ جمهوری را در این سفر دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری همراهی می‌کنند.

کد خبر 321225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha