یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) فهرست ورزشکارانی را که در سال ۲۰۱۵ میلادی مرتکب تخلف دوپینگ شده‌اند، اعلام کرد.

Doping

دکتر رامین طباطبایی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نام 9 ورزشکار از 6 فدراسیون را که در سال گذشته میلادی از داروهای غیر مجاز استفاده کرده بودند و تمامی مراحل دادرسی آنها طی و حکم قطعی آنها نیز صادر شده بود، اعلام کرد.

براساس گزارش قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو)، حسن شاهینی از فدراسیون بوکس به خاطر استفاده از ماده ممنوعه متاندینون به مدت 4 سال از حضور در میادین ورزشی محروم شد.

از فدراسیون هندبال رضا قاسمیان به خاطر استفاده از استانوزولول به مدت 4 سال، رحمان شرفی به دلیل مصرف کلنبوترول به مدت 4 سال و وحید اینانلویی به خاطر استفاده از داروی کلومیفن و تاموکسیفن به مدت 2 سال با حکم دادرسی امکان حضور در میادین ورزشی را از دست دادند.

صمد قبادی الوار از فدراسیون فوتبال به مدت 2 سال به خاطر استفاده از متادون و سپهر ساعتچی از فدراسیون قایقرانی به خاطر استفاده از کلومیفن به مدت 4 سال از شرکت در هر مسابقه ورزشی محروم شدند. سینا محمدی از فدراسیون دو و میدانی و امیر گلریز از فدراسیون والیبال هر دو به خاطر مصرف استانوزولول هریک به مدت 4 سال امکان حضور در میادین ورزشی را از دست دادند.

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران درباره فعالیت این ستاد در سال 2015 و حجم نمونه‌ها گفت: در سال میلادی گذشته 1127 نمونه گرفته شده که 36 مورد آن مثبت بود، در ضمن نادوی ایران در این مدت 295 ماموریت داشته که 144 مورد آن در شهرستان‌ها بوده است.

کد خبر 321081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha