همشهری آنلاین: پیش‌بینی سازمان هواشناسی، باد و باران و برف در مناطق مختلف کشور است و تهران هوایی نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد داشت.

هوای ابری

احد وظیفه، مدير كل پيش‌بيني سازمان هواشناسي گفت: براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شنبه 19 دي، بارش باران و برف، گاهی با وزش باد در نیمه غربی کشور تا اوایل شب ادامه می‌یابد و بتدریج گستره بارش‌ها نواحی مرکزی، شمال شرق و شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از بعدازظهر با نفوذ جریان‌های شمالی بر مقدار بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و شدت بارش‌ها درغرب کردستان، غرب کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، قزوین و غرب سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه افزود: از امشب با عبور سامانه بارشی بتدریج در نیمه غربی کشور بارش قطع می‌شود و کاهش دما در این مناطق رخ خواهد داد.

یکشنبه سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، بویژه در سواحل مرکزی و شرقی، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد دراین مناطق خواهد شد، در این روز نیز بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه اوایل وقت دوشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج شده و جو پایدار درغالب مناطق کشور حاکم خواهد شد، گفت: امروز در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب غرب کشور و یکشنبه دربرخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.  یکشنبه و اوایل وقت دوشنبه نیز در نیمه شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که کاهش دما در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود، همچنین طی دو روز آینده خلیج فارس و روز یکشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، آسمان تهران یکشنبه 20 دی، ابری، نیمه ابری، همراه با وزش باد در شهرهای شرقی، بارش باران و برف، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای 8 و 1 درجه سانتیگراد و دوشنبه 21 دی، کمی ابری، در ارتفاعات نیمه ابری با حداکثر و حداقل دمای 10 و 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 321006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha