همشهری آنلاین: فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: دهه آخر دی‌ماه مردم استان فارس میزبان حدود ۱۰۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهند بود.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دکتر غلامحسین غیب‌پرور 17 دی‌ماه گفت: مراسم تشییع پیکرهای مطهر حدود 100 شهید گمنام، منحصرا در استان فارس و در روزهای 22 دی‌ماه تا اول بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

او توضیح داد: پیکرهای مطهر این شهدا که در تفحص‌های اخیر در مناطق عملیاتی جنوب به‌دست آمده‌اند، در دو روز آینده و از مرز شلمچه به ایران اسلامی وارد خواهند شد و پس از انتقال به شهرستان نورآباد ممسنی، از پادگان شهید مدنی در آن شهرستان، تقسیم و از مسیرهای سه‌گانه به سمت شیراز تشییع می‌شوند.

وی با بیان این‌که پیکرهای مطهر شهدا در مسیر حداقل در 60 نقطه استان توقف می‌کنند و برنامه‌های مختلف فرهنگی در این نقاط با حضور مردم برگزار خواهد شد، اظهار کرد: روز اول بهمن‌ماه، پیکرهای پاک این شهدا از مسیر دروازه قرآن، به شهر شیراز وارد خواهند شد و در این شهر نیز برنامه‌های متعدد و متنوعی را در ابعادی وسیع پیش‌بینی کرده‌ایم که اطلاع‌رسانی می‌شود.

او با بیان این‌که فرمانداران، ائمه جمعه و فرماندهان نواحی سپاه در هر شهرستان، براساس هماهنگی‌های انجام‌شده برای استقبال و تشییع شهدا برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: با توجه به ضرورت انجام آزمایش DNA ، پیکرهای مطهر شهدا پس از تشییع در فارس به تهران منتقل می‌شود و دوباره تعدادی از آنان برای تدفین در ایام فاطمیه، به فارس بازگردانده خواهند شد.

غیب‌پرور با بیان این‌که برنامه تشییع پیکرهای 100 شهید گمنام منحصرا در استان فارس اجرا می‌شود، ادامه داد: در سال‌های گذشته این استان شاهد دو رویداد بزرگ فرهنگی بوده که یکی از این رویدادها، سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 78 و دیگری برگزاری کنگره شهدا در سال 90 بود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با تأکید بر این‌که سومین رویداد بزرگ فرهنگی این استان، حضور و تشییع پیکرهای پاک حدود 100 شهید گمنام خواهد بود، بیان کرد: با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات، تشییع پیکرهای شهدا آن هم در این بعد، تلنگری است به گروه‌های مختلف، بخصوص گروه‌های سیاسی و نامزدهایی که قصد ورود به صحنه انتخابات را دارند.

غیب‌پرور تأکید کرد: همه و بخصوص مسئولان باید بدانیم که شهدا چه امانت بزرگی را به‌دست‌مان سپرده‌اند، ما امانت‌داران خون مبارک چه والامقام‌هایی هستیم، این انقلاب و نظام اسلامی به چه قیمتی حاصل شده است.

او افزود: شهدای جاویدالاثر پس از حضور در شهرستان ممسنی، حدود 4000 کیلومتر مسیر را تشییع خواهند شد و این، یک رخداد بزرگ و فرصتی برای تجدید بیعت با شهدا و امام شهدا خواهد بود.

کد خبر 320887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha