چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: همانطور که می‌دانید از زالو برای درمان برخی امراض استفاده می‌شود.

زالو

خاصيت درماني زالو در بزاق دهان آن است كه از ماده‌اي به نام هيرودين تشكيل مي‌شود. اين ماده در واقع موجب رقيق شدن خون و باز شدن گرفتگي رگ‌ها و در نتيجه انتقال بهتر خون به مغز و باقي اعضاي بدن مي‌شود. توليد زالو را در شرايطي در منزل نيز مي‌توانيد انجام دهيد. براي اين كار نياز به تعدادي قفسه بندي و ظروف مخصوص داريد كه هزينه تهيه اين وسايل به اضافه هزينه آب و برق مورد نياز براي يك سال ۵ ميليون تومان است. درصورتي كه بخواهيد اين كار را در محيطي خارج از منزل انجام دهيد به فضايي برابر ۲۰ مترمربع نياز داريد كه بايد حدود ۵ تا ۱۵ ميليون تومان هزينه كنيد. مسئله بعدي در اين كار خريد زالو است كه بايد توجه كنيد حتما نوع بهداشتي و غيرسمي آن را تهيه كنيد.

در حال حاضر براي خريد زالوهاي پزشكي و انواع ديگر مي‌توانيد به سايت‌هاي اينترنتي مراجعه كنيد. اگر اين كار را در منزل انجام مي‌دهيد بايد توجه كنيد كه فقط امكان پرورش زالو در اين محيط فراهم است و نه تكثير كه براي آن يك نفر نيروي كار كفايت مي‌كند. براي تكثير زالو حتما بايد به مدل‌هاي صنعتي و نيمه‌صنعتي مراجعه كرد. لازم به ذكر است كه شما مي‌توانيد زالوها را به همان‌جايي بفروشيد كه لارو زالوها را براي پرورش از آن تهيه كرده‌ايد يا به‌طور حضوري به مطب پزشكان مراجعه كرده و آنها را به فروش برسانيد.

خريدار ديگر زالو، مراكز طب سنتي هستند كه از آنها براي رفع مشكل بيماران استفاده مي‌كنند. در مدل خانگي توليد زالوها نياز به مجوز نيست اما در سطح وسيع‌تر بايد از سازمان شيلات هر استان مجوز مربوطه را دريافت كرد. از مهم‌ترين فوت‌و فن‌هاي اين حرفه، رسيدگي به زالوها به‌طور مداوم است. شما موظف هستيد در يك زمان مشخص مثلا هر ۴ ساعت يك‌بار وضعيت زالو‌ها را بررسي كنيد.رشته توليد زالو نيازمند مهارت زيادي است و در مراحل توليد حتما بايد از مشاوره كارشناسان بهره بگيريد. اگر ۵ ميليون تومان به‌عنوان سرمايه اوليه هزينه كنيد بين ۱۵ تا ۱۷ ميليون تومان در سال سود مي‌كنيد، به‌عبارتي ماهانه حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد خواهيد داشت.

کد خبر 320665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha