همشهری آنلاین: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کودکان به طور مداوم از یکی از دستگاه‌های صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنند و اکثر کودکان نوپا در سن دو سالگی آنها را به شکل متبحرانه‌ای به‌کار می‌گیرند.

ضرر های استفاده ی متبحرانه ی کودکان از صفحه نمایشی لمسی

ضربه زدن، بازکردن قفل و یا جستجو بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مهارت‌هایی هستند که اکثر کودکان مورد مطالعه از آن برخوردار بودند.

به گزارش هم‌آگاه این مطالعه ناسالم بودن این دستگاه‌ها را برای کودک این‌گونه نشان می‌دهد که زمان سپری شده با دستگاه‌های لمسی بی‌شباهت با اشکال سنتی بازی‌های تعاملی است.

مطالعه انجام شده به این نتیجه رسید که 82 درصد از والدین دارای دستگاه‌های هوشمند هستند و 87 درصد از آنها به فرزندان خود اجازه بازی با آن‌ها را می‌دهند. نیمی از پدر و مادرها گفتند: فرزند آنها می‌تواند صفحه قفل شده گوشی را باز کند در حالی که 91 درصد می‌توانند بر روی آن ضربه بزنند و 64 درصد توانایی جستجو از طریق این دستگاه‌ها را دارند.

گزارش منتشر شده در آرشيوهاي بيماري در كودكان (Archives of Disease in Childhood) نشان داد: برنامه‌های تعاملی صفحات لمسی سطحی از تعامل را ارائه می‌دهد که کودک قبلا با شکل‌های دیگر رسانه‌ تجربه نکرده است و بیشتر شبیه به بازی‌های سنتی است. این وضعیت پتانسیلی را هم برای ارزیابی توسعه و هم مداخله زودرس در کودکان پرخطر به وجود می‌آورد یافته‌های به‌دست امده براساس نتایج حاصل از 82 پرسشنامه است که 47 نفر آن را پسران تشکیل می‌دادند.

کد خبر 320627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha