همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر نیرو هشدار داد رشد بارندگی‌های پاییزی امسال نسبت به سال ۹۳ نباید موجب اتلاف منابع شود، زیرا تابستان آینده شرایط دشواری خواهیم داشت.

Warning

به گزارش ایسنا، ستار محمودی در پانزدهمین همایش مدیران ارشد وزارت خواستار آمادگی همه جانبه برای پدافند غیرعامل و مقابله با حوادث غیرمترقبه شد و افزود: شفافیت در اطلاع‌رسانی، ارائه خدمات و محصولات با کیفیت به مردم، ضامن تحقق برنامه‌ها است.

وی تامین آب بیشتر مناطق کشور را با بهره‌گیری از صنعت سدسازی میسر دانست و گفت: اکنون برای برطرف ساختن آثار منفی آن تلاش می‌شود.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه امروز ایران از توانایی احداث هر نوع سد با ظرفیت‌های مختلف و پیچیده‌ترین فنون سازه‌های آبی برخوردار است اظهار کرد: برخی منتقدان، ایرادهایی درزمینه سدسازی که با شرایط کشور تناسب دارد، مطرح می‌کنند که وزارت نیرو برای جبران تبعات منفی احتمالی این مساله تلاش می‌کند.

محمودی ادامه داد: چنانچه وزارت نیرو نسبت به ساخت سد میناب (هرمزگان) برنامه‌ریزی نکرده بود، آبهای ناشی از بارندگی‌های پاییزی به سهولت از دسترس خارج شده بود.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو امروز ایران در حوزه آب سابقه 70 ساله دارد و پیشینه مدیریتی رسمی 46 ساله در حوزه برق سبب شده تا انواع نیروگاه و سدها با تکیه بر توان داخلی در کشور ساخته شود.

محمودی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو یکی از ارکان اقتصاد کشور به حساب می‌آید و فعالان و دست‌اندارکاران صنعت آب و برق باید بدون کوچکترین ابهام و تزلزل در کار به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 320554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha