همشهری آنلاین: سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اعدام آیت الله شیخ باقر النمر روحانی سرشناس سعودی را شدیدا محکوم کرد و گفت: عربستان از تروریست‌ها حمایت و منتقدانش را اعدام می‌کند.

انصاری سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حسین جابر انصاری افزود: در حالی که تروریست‌های افراطی و تکفیری، امنیت و آسایش ملت‌های منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولت‌های منطقه را تهدید می‌کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شیخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پی‌گیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت، تنها عمق بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دولت عربستان در حالی که از جریان‌های تروریستی و افراط گرایان تکفیری حمایت می‌کند با منتقدان داخلی خود با زبان اعدام و سرکوب سخن می‌گوید.

وی تصریح کرد: روشن است که نتایج این سیاست عقیم و غیر مسئولانه متوجه عاملان آن شده و دولت عربستان تاوان سختی بابت پی‌گیری این سیاست‌ها خواهد پرداخت.

وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه‌ای رسمی از اجرای حکم اعدام 47 نفر به اتهامات امنیتی خبر داد که در میان اعدام شدگان نام آیت الله نمر باقر النمر دیده می‌شود.

براساس این بیانیه، این افراد صبح امروز (شنبه 12 دي) در در 12 منطقه ریاض، مکه ، مدینه، الشرقیه، القصیم، حائل، الحدود الشمالیه، عسیر، الجوف، نجران، الباحه و تبوک اعدام شده‌اند.

کد خبر 320142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha