جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین ساخته‌های «مارتین اسکورسیزی» و «استیون اسپیلبرگ»، اکران فیلم «بتمن در مقابل سوپرمن» و همچنین قسمت جدید سری فیلم‌های «جنگ ستارگان»، «هری پاتر» و «بورن» از مهمترین فیلم‌های سینمای جهان در سال جدید میلادی خواهند بود.

 در اولین روز سال 2016 میلادی، مروری می‌کنیم بر مهم‌ترین و مهیج‌ترین فیلم‌هایی که در سال جدید میلادی میهمان سینماهای جهان خواهد بود.

یک فیلم جدید از «مارتین اسکورسیزی» همیشه یک اتفاق جذاب است. فیلم «سکوت» جدیدترین اثر این کارگردان نامدار آمریکایی براساس رمان برنده جایزه نوشته «شوساکو اندو»، نویسنده ژاپنی در سال 1966 است که پیش ازاین دوبار در سال‌های 1971 به کارگردانی «ماساهیرو سینودا» و در سال 1996 به کارگردانی «ژائو ماریو گریلو» به سینما آمده بود. داستان فیلم «سکوت» براثر رویدادی واقعی و درباره یک مُبلغ آئین مسیحیت در قرن هفدهم با بازی «لیام نیسون» است که به ژاپن سفر می‌کند و در آنجا مجبور می‌شود دین مسیحیت را تکذیب کند و از آن روی برگرداند. دو کشیش جوان‌تر با بازی «آدام درایور» و «آندرو گارفیلد» که برای نجات این مبلغ راهی ژاپن می‌شوند نیز به سرنوشتی مشابه دچار می‌شوند.

فیلم «درود بر سزار» ساخته برادران کوئن که برای اولین‌بار نمایش خود را در افتتاحیه شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین 2016 تجربه خواهد کرد، فیلمی است حماسی با بازی «جورج کلونی» در نقش سزار که البته شامل درون مایه‌ای کمدی نیز است. داستان فیلم که در دهه 1950 میلادی روی می‌دهد، درباره پشت صحنه شلوغ و پردردسر ساخت یک فیلم هالیوودی و دزدیده شدن سزار بازیگر نقش اصلی فیلم با بازی «جورج کلونی» است.

«پدر و آلمادوار»،کارگردان صاحب‌نام اسپانیایی در سال 2016 فیلم جدیدش «جولیتا»را به سینما خواهد آورد، فیلمی که «دیوید لینچ» آن را داستان «زنی در مخمصه» توصیف کرده است. این فیلم در ابتدا «سکوت» نام داشت که به عقیده «آلمادوار» عنصر اصلی تشکیل دهنده هر مشکل روحی در زنان است، اما نام فیلم برای عدم تداخل با ساخته «اسکورسیزی» به «جولیتا» تغییر یافت. «آدریانا اوگارته» و «اما سوآرز» بازی در نقش «جولیتا» را در دو برهه زمانی برعهده دارند و «آلمادوار» فیلمش را بازگشتی به سینمای زنان با بازیگران زن نقش اصلی قدرتمند توصیف کرده است.

«ترنس مالیک»، کارگردان مطرح آمریکایی که زمانی به سبک «دی. جی سلینجر» بسیار خلوت‌گزین بود، هم‌اکنون بسیار پرکار است. فیلم جدید این کارگردان برنده نخل طلا با عنوان «بی‌وزن» نقطه طلاقی دو مثلث عشقی است و بازیگران سرشناسی چون «کیت بلانشت»، «مایکل فاسبندر»، «رونی مارا»، «کریستین بیل» و «رایان گاسلینگ» در آن حضور دارند، اما «مالیک» سابقه حذف کامل یک شخصیت را در تدوین نهایی فیلم دارد.

«الیور استون»که قرار بود برداشت سینمایی خود از زندگی «ادوارد انسودن»، مامور اسبق اداره امنیت و اطلاعات آمریکا را در سال 2015 به سینما آورد‌، اکران فیلمش را موکول به سال 2016 کرد. در فیلم «اسنودن» که به احتمال فراوان اولین‌بار در جشنواره کن 2016 به نمایش گذاشته خواهد شد‌، «جوزف گوردن لویت» در نقش اصلی ایفای نقش خواهد کرد. «گوردن لویت» برای ایفای هرچه بهتر این نقش ملاقات‌هایی مخفیانه نیز با «اسنودن» داشته است.

«استیون اسپیلبرگ» نیز سال 2016 با فیلم «BFG» به اقتباس از کتاب نوشته «رولد دال» متعلق به ادبیات کودک میهمان سینماهای جهان خواهد بود. این فیلم که «مارک رایلنس» بازیگر فیلم «پل جاسوس‌ها» بازیگر اصلی آن است، روایتگر داستان‌های فانتزی یک غول بزرگ است که با یک دختر یتیم دوست می‌شود.

در حالی که هفتمین قسمت از سری فیلم‌های علمی تخیلی «جنگ ستارگان» با عنوان «جنگ ستارگان، نیرو بر می‌خیزد» هم اکنون در سینماهای جهان در حال اکران است و هر روز رکورد جدیدی در عرصه فروش ثبت می‌کند،‌ علاقه‌مندان به این مجموعه فیلم نیازی نیست برای دیدن قسمت جدید این فیلم خیلی منتظر بمانند. «یاغی: داستان جنگ ستارگان» قسمت جدید از این مجموعه فیلم به کارگردانی «گرت ادوارد» است. این اولین فیلم از مجموعه جدید از«جنگ ستارگان» است که به داستان‌های تک قسمتی در دنیای «جنگ ستارگان» می‌پردازد. داستان این فیلم درباره گروهی از جاسوس‌های یاغی است که در تلاش‌اند طرح‌های اسلحه جدید امپراطوری را به سرقت ببرند. «یاغی: داستان جنگ ستارگان» از تاریخ 16 دسامبر 2016 اکران خود را آغاز می‌کند.

سینمای سال 2016 میزبان نمایش جدیدترین فیلم از سری فیلم‌های «هری پاتر» با نام «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» خواهد بود. این فیلم که براساس رمانی به همین نام از جدیدترین آثار «جی. کی رولینگ» ساخته شده، اولین تجربه فیلمنامه‌نویسی این نویسنده بریتانیایی نیز محسوب می‌شود. «دیوید هیمن» کارگردانی قسمت جدید «هری پاتر» را برعهده دارد و «ادی ردماین» بازیگر اصلی آن است و قرار است از تاریخ 18 نوامبر 2016 اکران خود را در آمریکا کلید بزند.

اکران قسمت جدید از مجموعه «بورن» با بازگشت «مت دیمون» و «پل گرین گراس» نیز خبر خوبی برای سینمادوستان در سال 2016 خواهد بود. در پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم، «مت دیمون» بازیگر اصلی و «پل گرین گراس» به عنوان کارگردان دوباره با هم همکاری می‌کنند که آخرین‌بار در سال 2007 فیلم «اولتیماتوم بورن» را به عنوان آخرین فیلم سه‌گانه اول سری فیلم‌های «بورن» راهی سینما کرده بودند. «گرین گراس» در سال 2007، «اولتیماتوم بورن»، موفق‌ترین فیلم مجموعه را ساخت و فروش 442 میلیون دلاری را برای کمپانی یونیورسال ثبت کرد و سه‌گانه اول این فیلم تکمیل شد.

«ریچارد لینکلیتر» پس از ساخت فیلم تحسین شده «پسرانگی» در جدیدترین فیلم خود با عنوان «هرکی یکم می‌خواد» فیلمی متداول‌تر ساخته است، گرچه بازهم دل مشغولی خود به موضوعات مربوط به مردان را پنهان نکرده است. داستان این کمدی درام درباره گروهی از پسران در سال اول کالج در دهه 80 میلادی است که سودای تبدیل شدن ستاره‌های بیسبال را در سر دارند. داستانی درباره دوران نوجوانی و بلوغ که بسیاری آن را دنباله‌ای بر فیلم «مات و مبهوت» اولین فیلم موفق «لینکلیتر» توصیف می‌کنند.

پس از این که کمپانی پیکسار در سال 2015 دو انیمیشن «Inside Out» و «دایناسور خوب» را راهی سینما کرد،‌ دیزنی نیز در سال 2016 دو انیمیشن را در برنامه اکران دارد. انیمیشن «موانا» برای اکران در نوامبر سال آینده میلادی آماده خواهد شد، اما پیش از آن یک اثر قدرتمند الهام گرفته از کارتون «رابین هود» محصول 1973 به نام «زوتوپیا» به سینما خواهد آمد. داستان این انیمیشن درباره خرگوشی به نام «جودی هاپس» است که به کمک یک روباه غیرقابل اعتماد به نام «نیک وایلد» در جستجوی یک سمور گمشده هستند.

علاقه‌مندان به سینمایی ابر قهرمانی مطئمنا از تماشای فیلم «بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت» لذت خواهند برد. این فیلم به کارگردانی«زاک اسنایدر» اولین فیلم تاریخ سینماست که بتمن و سوپرمن بصورت همزمان در آن حضور دارند. «بن افلک»، «هنری کویل»، «گل گدوت» و «ایمی آدامز» از بازیگران اصلی این فیلم هستند که قرار است اکران خود را از تاریخ 25 مارس 2016 در آمریکا آغاز کند.

«آنگ لی»،کارگردان تایوانی پس از کسب جایزه اسکار بهترین کارگردانی در سال 2013 با فیلم «زندگی پی»، در سال 2016 با فیلم«قدم زدن طولانی بیلی لین در نیمه وقت» به سینما باز خواهد گشت و این فیلم نیز همچون «زندگی پی» یک اقتباس ادبی است و براساس رمان نوشته «بن فونتن» در سال 2012 ساخته شده است که روایتگر داستان بازگشت یک کهنه‌ سرباز جنگ عراق به آمریکا است. فیلمنامه اثر جدید «آنگ لی» را «سایمون بیفوی» فیلمنامه نویس فیلم برنده اسکار«میلیونر زاغه نشین» برعهده دارد و «جو آلوین» بازیگر تازه کار در نقش «بیلی» ایفای نقش می‌کند.

کمدی سیاه «ماشین جنگی» با حضور «برد پیت» در نقش اصلی به کارگردانی «دیوید میچود» دیگر فیلم سال 2016 خواهد بود که نگاهی هجوآمیز به جنگ آمریکا در افغانستان دارد. کمپانی «نتفلیکس» که سال 2015 فیلم «جانوران بی سرزمین» را به سینما آورد، سال آینده میلادی نیز با فیلم «ماشین جنگی» حضور قدرتمندی در عرصه آثاری با فیلمنامه اصلی خواهد داشت.

، «نابغه»، قسمت دوم «روز استقلال»، «حسابدار»، «الویس و نیکسون»، «جوخه انتحار»، انیمیشن «در جستجوی دوری»، «بنیانگذار»، «9 زندگی»، «فلورانس فاستر جنکینس»، «دختر ناشناخته» و «دکتر استرنج» از جمله دیگر فیلم‌های شاخصی هستند که در سال 2016 میلادی میهمان پرده نقره‌ای سینما خواهند بود.

منبع: گاردين

کد خبر 319987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha