همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: مسیر طی شده در مذاکرات هسته‌ای عقلایی بوده و نتیجه آن باقی ماندن دانش هسته‌ای ایران، شکسته شدن تحریم‌ها، حرکت هسته‌ای در آینده و زمینه سازی برای تسریع در رشد اقتصادی است.

لاریجانی علی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علی لاریجانی در جمع اعضای ستاد هیات و کانون خادم الرضا (ع) قم افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد راهی را که انتخاب کرده به ثمر برساند، البته متناسب با شیطنت‌ها نیز تصمیم گیری می‌کند و امیدوارم کشورهای غربی با عقلانیت عمل و شرایط را برای رفتار صحیح فراهم کنند.

وی با تاکید برضرورت تقویت تولید و ثروت تصریح کرد: کشورمان از لحاظ علمی پیشرفت داشته و به همان میزان دشمن پیدا کرده است؛ قدرتمندان نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند، زیرا رشد علمی، جهش به وجود می‌آورد، بنابراین موانعی مانند موضوع هسته‌ای ایجاد کردند که در این رابطه باید ایستادگی و فراست داشت تا در تله آنها گیر نکنیم و نباید اجازه داد مردم در اقتصاد عقب بمانند.

وی افزود: تلاش شد از نظر دانش هسته‌ای به جایی برسیم که دشمنان نتوانند بگویند ایران دانش هسته‌ای ندارد، البته هزینه‌هایی در راه این پیشرفت شد، اما به موفقیتی دست یافتیم که قابل نسیان نیست، بنابراین باید با استفاده از این فرصت جلوی دست اندازی‌ها را گرفت.

وی گفت: کشور با مشکلاتی از قبیل بیکاری جوانان و رکود مواجه است که باید حل شود. در این رابطه شهید مطهری فرمود که اهداف عالیه اسلامی وقتی محقق می‌شوند که اقتصادی سالم داشته باشیم که بیانگر اقتصادی مولد و زاینده است و اگر اقتصاد نامیزان باشد، به هدف نمی‌رسیم و تحقق اهداف جمهوری اسلامی نیاز به قدرت اقتصادی دارد.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد با تدبیرهای جمهوری اسلامی ایران، شرایط اقتصادی کشور مطلوب شود.

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب بر مردمی بودن اقتصاد و فرهنگ تاکید دارند و امام خمینی(ره) نیز این موضوع‌ها را فرموده بودند.

وی افزود: باید تلاش شود مسلمانان بیشتر به هم نزدیک شوند؛ رهبر فرزانه انقلاب در همین روز عید فرمودند که آمریکایی‌ها و دشمنان به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی هستند، بنابراین دامن زدن به اختلافات کار درستی نیست و همبستگی اسلامی یک امر واجب است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: هیات مذهبی خادم الرضا(ع) قم از مشی عاقلانه و نجیبانه‌ای برخوردار است و تحت تاثیر برخی هیجان‌ها نیست و این موضوع‌ها باعث رشد این هیات شده، زیرا این هیات در مشی درست، پایدار بوده و خداوند نیز کمک کرد و هیات شما در حرکت مستقیم و صحیح، گام برداشته است و امیدوارم رشد بیشتری داشته باشد.

لاریجانی تصریح کرد: زنده بودن تشکل‌ها به ابتکارها و اینکه متناسب با زمان حرکت کنند، مرتبط است و باید همواره از روش‌های نو استفاده، به محتوای کار توجه و اخلاق را رعایت کنند.

کد خبر 319886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha