پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز رییس جمهوری ونزویلا در ادامه سفرهای دوره ای خود به منظور دیدار و گفت وگو با خوسه ادواردو دوس سانتوس همتای آنگولایی خود وارد این کشور آفریقایی شد.

به گزارش لا پرنسا لاتینا، آنگولا آخرین کشوری خواهد بود که رییس جمهوری ونزویلا طی سفرهای دورهای خود از آن‌ها دیدار می کند.

سفر چاوز از آنگولا در حالی انجام می شود که پیش از آن چاوز  از سوریه دیدن کرده بود و طی این سفر با بشار اسد جهت مقابله با فشارهای آمریکا علیه دمشق و کاراکاس دست اتحاد داده بود.
به نوشته روزنامه ال موندو، رهبران دو کشور سوریه و ونزویلا هم چنین مخالفت خود را با تلاش های آمریکا جهت تضعیف حاکمیت ملی در سایر کشور ها اعلام کردند.

چاوز در دیدار با بشار اسد به انتقاد از اقدامات مداخله جویانه رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه  پرداخت و بازگرداندن بلندی های جولان به سوریه را خواستار شد.

رییس جمهوری ونزویلا تصرف بلندی های جولان توسط رژیم صهیونیستی را به "دزدی در روز روشن و در برابر دیدگان جامعه بین الملل" توصیف کرد.

رییس جمهوری ونزویلا هم چنین پایان محاصره لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی،خروج نیروهای صهیونیست از جنوب لبنان و خاتمه اشغال اراضی فلسطینیان  را خواستار شد.

کد خبر 3198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز