مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مرگ ۱۱۲ نفر بر اثر آنفلوآنزای فصلی در کشور از ابتدای مهر ماه تا کنون خبر داد و گفت: همچنین تاکنون یکهزار و ۱۹۰ نفر بر اثر این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند.

H۱N۱ Influenza

به گزارش ایرنا، محمد مهدی گویا روز دوشنبه در نشست خبری در محل وزارت بهداشت افزود: بیماری آنفلوآنزا هر سال در تمام کشورها رخ می دهد و هیچ کشوری وجود ندارد که از این بیماری مصون باشد. نیمی از کشورها در نیم کره جنوبی در شش ماه سال درگیری این بیماری هستند و نیمی دیگر در نیم کره شمالی در شش ماه بعدی با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه می شوند.

وی ادامه داد: در آمریکا تاکنون 700 نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا فوت کرده اند که این آمار 1.2 درصد جمعیت این کشور به ازای هر یکصد نفر مبتلا را دربرمی گیرد.

گویا گفت: بیماری آنفلوآنزا چند موج دارد، موج اول معمولا سنگین تر است و اکنون در موج اول بیماری آنفلوآنزا قرار داریم که از شرق آسیا شروع شده، به غرب آسیا رسیده و در ادامه به اروپا و آمریکای شمالی حرکت می کند.

وی ادامه داد: معمولا 20 درصد مردم یک کشور در طول موج های مختلف بیماری آنفلوآنزا به این بیماری مبتلا می شوند که 95 درصد موارد آن خفیف است و پنج درصد موارد ابتلا از نوع شدید است.

گویا در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره میزان مرگ و بستری بیماری آنفلوآنزا در کشور گفت: از اول مهر ما تاکنون 112 نفر در کشور بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان باخته اند که تقریبا همه آنها یک بیماری زمینه ای مانند بیماری های تنفسی و یا قلبی داشته اند و در این مدت یکهزار و 190 نفر موارد قطعی و تایید شده آنفلوآنزا داشتیم که در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: تمام امکانات لازم از جمله دارو، واکسن و امکانات تشخیصی آزمایشگاهی بصورت شبانه روزی در کشور فراهم است و در اختیار مردم قرار دارد و هیچ مشکل و کمبودی برای کنترل این بیماری وجود ندارد. میزان ابتلا به بیماری نیز کمتر از حد طبیعی است و جای نگرانی نیست.

  • استفاده از ماسک در کوچه و خیابان فایده ای ندارد

گویا در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره تاثیر استفاده از ماسک در پیشگیری از آنفلوآنزا گفت: استفاده از ماسک فقط برای کادر پزشکی، پرستاری و کارگران بیمارستان ها که در فاصله کمتر از یک متر با بیماران ارتباط دارند، لازم است و استفاده از ماسک در کوچه و خیابان و برای مردم عادی هیچ فایده ای ندارد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: مهمترین توصیه ما به مردم این است که اصولی بهداشت فردی را رعایت کنند، مرتبا دست های خود را بشویند، در صورت بیماری از دستمال استفاده کنند و دستمال مصرف شده را در کیسه پلاستیکی در بسته قرار دهند.

وی همچنین گفت: موج اول بیماری آنفلوآنزا طی روزهای آینده فروکش می‌کند.

کد خبر 319686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha