همشهری آنلاین: سعید بکتاش دبیر نخستین همایش میراث فرهنگی دفاع مقدس ضمن تبیین اهداف برگزاری این همایش از تاسیس پایگاه پژوهشی دفاع مقدس در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری خبر دا.

Conference

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، وی در این همایش که به همت پژوهشگاه و همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در آستانه ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) و حضور شخصیت‌های فرهنگی و نظامی در سالن همایش‌های موزه ملی برگزار شد، گفت: دفاع مقدس بخش مهمی از هویت ملی مردم ایران است که نگاه مسئولان به آن باید از منظری به مراتب فراتر از یک جنگ باشد و به آن اهمیت داده شود.

او تصریح کرد: کوتاهی در فرهنگ‌سازی این حماسه پر افتخار و انتقال حماسه ماندگار به نسلهای آینده گناهی نابخشودنی و ستمی ناجوانمردانه برشهیدان گلگون کفن ایران و آیندگان است.

وی افزود: مهمترین راهکاری که می‌تواند این حماسه ماندگار هویت ایرانی را تبیین و چون میراثی گرانبها به نسل‌های بعدی برساند ثبت، ضبط و انتشار ارزشهای دفاع مقدس به اشکال مختلف است.

بکتاش گفت: براین اساس پایگاه پژوهشی دفاع مقدس با تصویب هیات امنای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و با تکیه بر مجموعه تجربیات، آثار و ارزشهای دفاع مقدس در پژوهشگاه و با هدف پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در زمینه دستاوردهای آینده‌نگار راهبردی عصر دفاع مقدس تشکیل شد.

او با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ مقاومت می‌تواند چشم‌اندازی آینده‌نگار از میراث، پیشرفت، شناخت فرهنگ اسلامی - ایرانی در پاسداشت هویت اصیل جامعه ایرانی به نسل‌های پس از خویش ارائه کند.

بکتاش ضرورت نشر معارف و جلوه‌های ایثار در دفاع مقدس، ضرورت ثبت دانش انباشت شده در دوران دفاع مقدس و ضرورت انتقال دانش، تجربیات، دستاوردها به نسل جوان جامعه و بکارگیری این تجارب در مدیریت جهادی کشور را از جمله اهداف این همایش اعلام کرد.

او ماهیت و چیستی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و بررسی زمینه‌ها تحقیق، شناسایی، جمع آوری، تدوین آثار مکتوب و غیرمکتوب فرهنگی، تاریخی، هنری، علمی و دفاع مقدس را ازجمله اهداف دیگر همایش "میراث فرهنگی دفاع مقدس " اعلام کرد.

کد خبر 319680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha