شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیدین آغداشلو گفت: احتمالا نمایشگاه بعدی آثارم را ۴۰ سال دیگر برگزار می‌کنم.

به گزارش ايسنا؛ آيدين آغداشلو درباره‌ی این‌که چه زمانی در ایران نمایشگاه برگزار خواهد کرد، توضیح داد: من در طول عمرم، نمایشگاه‌های زیادی برگزار نکرده‌ام. از 14 سالگی نقاشی کرده‌ام و حالا 60 سال است که نقاشی می‌کنم. دو نمایشگاه در ایران داشته‌ام و دو نمایشگاه هم در خارج از کشور، در نتیجه فکر می‌کنم دیگر بس است.

او ادامه داد: فاصله‌ی نمایشگاه اولم با نمایشگاهی که سال گذشته در ایران داشتم، 40 سال بود. بر این اساس، احتمالا نمایشگاه بعدی‌ام را 40 سال دیگر می‌گذارم. البته اگر به تعداد کافی نقاشی بکشم، حتما نمایشگاه خواهم داشت.

این هنرمند درباره‌ی فعالیت‌های هنری‌اش نیز گفت: برنامه‌ام را طوری تنظیم کرده‌ام که حتما شش‌ماه از سال را در ایران باشم و شش‌ماه را سیار، بروم جاهایی را که ندیده‌ام بگردم. هر جایی هم که ساکن شوم حتما نقاشی می‌کشم. مثل 9 ماهی را که در تورنتو بودم، 11 نقاشی کشیدم. در واقع اگر بتوانم بر نیازم غلبه کنم و آثارم را نفروشم، وقتی به تعداد کافی برسند، نمایشگاه می‌گذارم.

آغداشلو درباره برگزاری نمایشگاه در کشورها دیگر نیز توضیح داد: با دو گالری در لندن و پاریس صحبت‌هایی شده است؛ ولی من هنوز خیلی از این دورم که بتوانم 15 نقاشی بکشم، نگه دارم و نفروشم و در عین حال، زندگی‌ام را بگذرانم. این تصور برایم خیلی بعید است، ولی با این حال هر چیزی ممکن است.

او درباره‌ی این‌که آیا نقاشی‌هایی که می‌خواهد بکشد محوریت و موضوع خاصی دارند؟ بیان کرد: یک نقاش، وقتی مدتی طولانی کار می‌کند و در کارش صاحب سبکی جهانی می‌شود که به‌نوعی به امضای او تبدیل می‌شود یا وقتی در کار خود به یک پختگی می‌رسد، آن‌وقت کارش را تکرار و کامل می‌کند.

آغداشلو همچنین اظهار کرد: من در یک زیرزمین کار می‌کنم و با جهان تثبیت‌شده‌ی خودم سروکار دارم، پس هر چیزی که می‌کشم، نشانه و نمایه‌ای از این جهان است. البته سعی می‌کنم بهتر نقاشی بکشم، با حوصله‌تر کار کنم و احترام امضای خودم را نگه دارم.

او در پایان افزود: در واقع، جهان تغییری نمی‌کند مگر این‌که اتفاقی بیفتد. آن موقع، هنر که آیینه‌ی هستی هنرمند است، حتما آن را منعکس خواهد کرد.

کد خبر 319437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha