شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری ورزشی-علی شاکری: دنیای ورزش دنیای عجیبی است. درست در کمتر از یک سال مانده به المپیک ۲۰۱۶ برزیل برخورد چکشی و بی‌انصافانه رئیس فدراسیون والیبال روسیه در پی خودداری بهترین بازیکن این کشور و جهان از همراهی تیمش به دلیل مصدومیت، تبدیل به چالشی بزرگ برای دارنده مدال طلای والیبال المپیک لندن شده است.

Putin-Mozereski

موضوعی که ابتدا در روسیه خبرساز شد و به تدریج کل رسانه‌های مرتبط با والیبال دنیا از جمله رسانه‌های کشورمان را هم تحت تاثیر قرار داده است. با گذشت چند روز واکنش‌ها همچنان به موضع سختگیرانه و سخنان شوچنکو، رئیس فدراسیون والیبال روسیه ادامه دارد و در این بین با وجود اظهار نظرهای متفاوت درگرفته، خود دیمتری موزرسکی، بهترین بازیکن جهان در سال‌های 2012 تا 2104 کاملا سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی به صحبت‌های مطرح شده نداشته و این دیگران بوده‌اند که اکثرا به سود او وارد کارزار پاسخگویی به شوچنکو شده‌اند. این بازیکن در آخرین حرف‌هایش در گفت و گو با سایت WORLDOFVOLLEY گفت: من بدون حضور در اردو فقط می‌توانم در برلین به تیم ملی روسیه ملحق شوم.

موزرسکی در دنیای والیبال چهره آشنا و بزرگی است. ستاره‌ای با 18/2 متر قد یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌هایی است که تاکنون جهان والیبال به خودش دیده است، مردی که یک تنه در فینال المپیک 2012 لندن پس از 32 سال روس‌ها را به طور معجزه‌وار در مصاف با برزیل پس از 32 سال به مدال طلای المپیک رساند و به عنوان تاثیرگذارترین ورزشکار روسیه در المپیک، مفتخر به دریافت نشان لیاقت از دستان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشورش شد.

حالا او در کمتر از 4 سال و در آستانه المپیک ریو 2016 به دلیل مصدومیت و خودداری از همراهی تیم ملی کشورش در مسابقات انتخابی المپیک در برلین، از سوی استینسلاو شوچنکو، رئیس فدراسیون والیبال کشورش لقب خائن را گرفته که این موضوع بازتاب وسیعی هم در روسیه و هم در دنیا داشته است.

در حالی که ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی روسیه با وجود همه علاقه‌ای که به موزرسکی و توانایی‌هایش دارد، نسبت به حرف‌های شوچنکو سکوت اختیار کرده و پاسخ سئوالات خبرنگاران را در این خصوص نداده و فقط به این نکته اکتفاء کرده که در غیاب موزرسکی، ایلیا ولاسوف جانشین او شده است، شیپورین، سرمربی تیم بیلگروبیلگرود (تیمی که موزرسکی در آن بازی می‌کند) نسبت به صحبت‌های شوچنکو واکنش سختی نشان داده و از موزرسکی دفاعي تمام قد داشته است.

 

کد خبر 319378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha