پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس نظر سنجی انجام شده در روسیه، نیمی از مردم این کشور جنگ در سوریه را بزرگترین رویداد جهان می دانند و ۸۳ درصد از روس‌ها از عملکرد ارتش خود رضایت دارند.

fighter

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیمی از مردم روسیه جنگ در سوریه را مهمترین رویداد جهان در سال رو به پایان 2015 می دانند. یک چهارم آنها نیز بر این باورند که بحران در روابط با ترکیه از اهمیت بیشتری برخوردار است و یک چهارم دیگر هم اعتقاد دارند بحران اوکراین دارای اهمیت بیشتری است.

والری ودورف، رئیس مرکز افکارسنجی روسیه در این باره گفت: 43 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند مهم ترین رویداد جهانی، جنگ در سوریه است و 26 درصد نیز بحران با ترکیه و همچنین 25 درصد نیز وضعیت اوکراین را بزرگترین مشکل جهانی می‌دانند. این در حالی است که هفت درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، حملات تروریستی پاریس را بزرگترین رویداد جهانی دانسته‌اند.

درباره رویدادهای داخلی نیز، 12 درصد از روس‌ها تأثیر بحران در روابط با ترکیه، 11 درصد سقوط هواپیمای روسیه بر فراز سینا و 10 درصد نیز کاهش ارزش روبل و بحران اقتصادی را بیش از سایر مسائل دانسته‌اند.

مدیر این مرکز تأکید کرد: میزان رضایت شهروندان روس از عملکرد ارتش از 75 درصد در ژانویه سال جاری، به 83 درصد در دسامبر افزایش یافته است و این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا ارتش در مرحله کنونی، در جنگ سوریه حضور دارد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 54 درصد روس ها به دستگاههای امنیتی اعتماد دارند. اما میزان اعتماد به دستگاه قضایی 42 درصد است.

نظرسنجی مذکور، در روزهای 19 و 20 دسامبر جاری و از 1600 نفر در 130 شهر واقع در 46 منطقه، اقلیم و جمهوری تابع فدراسیون روسیه انجام گرفته است.

کد خبر 319220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha