سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

درحالی که یک مقام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سوخت افزایش قیمت بنزین و برچیده شدن کارت سوخت را رد کرده است، وزیر نفت از پیشنهاد جدید برای سناریوی ۳نرخی شدن بنزین با واگذاری جایگاه‌های سوخت خبر داد.

بيژن زنگنه، وزير نفت شرط آزادسازي قيمت بنزين را تبديل 4هزار جايگاه سوخت به 30برند ملي و عرضه بنزين به 3 نرخ متفاوت بستگي به كيفيت آن و خدمات جايگاه‌ها دانست. او در تازه‌ترين اظهارنظر درخصوص آزادسازي قيمت بنزين در كشور گفت: ابتدا بايد 4هزار جايگاه بنزين به ٣٠ برند تبديل و سپس قيمت‌ها آزاد شود.

وي روز گذشته در اتاق تهران به بررسي طرحي در وزارت نفت در زمينه برندسازي جايگاه‌ها اشاره كرد و توضيح داد: براساس اين طرح جايگاه‌هاي عرضه‌كننده بنزين به 3‌گروه مختلف تقسيم مي‌شوند. زنگنه با بيان اينكه در چنين شرايطي تنها جايگاه‌هاي كلاس «سه» بنزين را به نرخ دولتي مي‌فروشند و بقيه نيز مي‌توانند در يك بازار رقابتي بنزين را عرضه كنند، افزود: وزارت نفت مخالف فروش بنزين از سوي جايگاه‌هاي بخش خصوصي نيست اما معتقد است كه بايد برندسازي صورت بگيرد و اگر چه مالكيت به‌دست جايگاه‌داران باشد اما تحت برندهاي خاصي فعاليت كنند. به گفته وي، پيشنهاد وزارت نفت اين است كه قيمت توزيع بنزين آزاد شده و به فروشندگان كلاس‌هاي بالاتر امتياز بدهيم و البته اجباري نيز مبني بر فروش به قيمت خاص نداشته باشيم.

  • بنزين در مسير نان؟

پيشنهاد زنگنه براي تقسيم جايگاه‌هاي عرضه بنزين در 3 سطح يادآور اقدام دولت در زمينه آزاد‌پز كردن برخي خبازي‌ها و فروش آزاد نان در اين نانوايي‌ها و عرضه نان دولتي در برخي ديگر از نانوايي‌هاست. به نظر مي‌رسد دولت در نظر دارد همين مسير را براي قيمت بنزين هم طي كند.

کد خبر 319083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha