همشهری آنلاین: آیت‌الله جوادی آملی گفت: وقتی امام زمان (عج) ظهور کرد، در آستانه ظهور او، ذات اقدس الهی دست لطفش را به وسیله حضرت بر رئوس جوامع بشری می‌کشد که «کملت بها احلامهم» که عقول آنها زیاد می‌شود؛ این چه معجزه‌ای است؟

به گزارش ايكنا، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پایان جلسه درس فقه خود، با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، با بیان اینکه با ظهور آن حضرت، جهان به عدل و داد خواهد رسید، افزود: هر وقت انسان درباره کیفیت ظهور آن حضرت فکر می‌کند واقعاً عقل متحیر می‌شود.

مفسر تفسیر تسنیم با بیان اینکه وقتی جامعه عاقل شود، اداره آن جامعه نیز آسان خواهد شد، ادامه دادند: تمام معجزه این است که چگونه بشر را عاقل کند؟ واقعاً عقل متحیر است، این ذخیر عالَم چه می‌کند؟ هیچ عقلی راه ندارد که بفهمد همه این ادیان، همه این مذاهب، همه این مکتب‌ها، همه این فکرها، رهبری این انسان کامل معصوم را می‌پذیرند واقع عقل متحیر است.

وی اظهار کرد: در مقدمه مرحوم کلینی که مرحوم میرداماد (رضوان الله علیه) در کتاب الرواشح السوادیه این مقدمه کافی را شرح کرده است که توصیه می‌کنم حتما این مقدمه کافی را ملاحظه بفرمایید، در خط آخرِ سخن مرحوم کلینی (رضوان الله علیه) در همین مقدمه دو سه صفحه‌ای، دارد: «إِذْ کَانَ الْعَقْلُ هُوَ الْقُطْبَ الَّذِی عَلَیْهِ الْمَدَارُ وَ بِهِ یُحْتَجُّ وَ لَهُ الثَّوَابُ وَ عَلیْهِ الْعِقَابُ» قطب فرهنگی، عقل مردم است. اما در واقع چگونه حضرت جهان را عاقل میکند؟ این چه فیضی است؟ چه لطفی است؟ چه عنایتی است؟ هیچ راهی ندارد جز حیرت. امیدورایم که محضر آن ذات مقدس را به بهترین وجه درک کنیم.

کد خبر 319013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha