مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری تهران خواستار تشکیل شورایی ویژه یا مشخص شدن نهادی پاسخگو برای رسیدگی فوری به بحران طلاق در استان تهران شد.

فرحناز قندفروش گفت: با وجود آنکه همگان به وجود بحران طلاق در استان اذعان دارند ولی هنوز متولی اصلی و پاسخگو در این زمینه مشخص نشده و اقدام جدی نیز صورت نگرفته است.

قندفروش با نگران کننده خواندن آمارهای طلاق دراستان تهران گفت: آمار طلاق در استان تهران 10 برابر آمار کشوری است.

مشاور استاندار تهران در امور بانوان خواستار ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخصوص کمیسیون‌های اجتماعی‌، فرهنگی و حقوقی مجلس به این مسئله شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه آمارهای رو به افزایش طلاق در استان تهران نتوانسته سبب ایجاد حساسیت‌های اجتماعی شود.

قندفروش، طلاق را علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواند و با ذکر این نکته که ساماندهی بحران طلاق بسیار ضروری تر از لایحه حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی و دولت است‌، گفت: حتی در میان خانواده‌های مذهبی نیز قبح طلاق شکسته شده و زوج‌های جوان به راحتی خود را در مقابل فاجعه طلاق قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه برنامه تحکیم بنیان خانواده از وظایف اداره کل دفتر امور بانوان استانداری است، افزود: دوره‌های تحکیم بنیان خانواده را برگزار می‌کنیم ولی هیچ ردیف بودجه ای مشخص برای بحث طلاق به استانداری تعلق نمی‌گیرد.

مدیر کل دفتر امور بانوان خواستار توجه ویژه مدیریت‌های عالی به مسئله طلاق و رفع سریع این مشکل در استان شد و افزود: بر اساس تحقیقات و مشاهدات ما در برنامه‌های تحکیم بنیان خانواده‌، فقدان دانش زندگی مشترک مهمترین دلیل طلاق میان زوج‌های جوان است.

قند فروش گفت: باید اذعان کنیم که ما والدین نتوانسته‌ایم دانش زندگی مشترک همراه با تفاهم را به فرزندان و جوانان بیاموزیم.

وی تصریح کرد: گاه تجهیز منزل دختر یا تامین مخارج ازدواج برای پسر مهمتر از ارائه دانش زندگی مشترک برای والدین است.

مشاور استاندار تهران، طرح اردوی زوج‌های جوان را طرحی بسیار موفق برای ارائه درس‌های زندگی و تفاهم زندگی مشترک برای زوج‌های جوان در استان دانست و گفت: ورود فرهنگ مدرنیته به زندگی خانواده‌ها، الزام و اجبار زندگی مشترک که در فرهنگ سنتی خانواده‌ها حاکم بوده را از بین برده و خانواده‌ها را در یک حالت دو گانه قرار داده است.

کد خبر 31898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز