شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

افزایش قیمت بلیت قطار که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، غیرقانونی تشخیص داده شده است، مناقشه جدیدی میان دستگاه‌های دولتی به راه انداخته است.

طي روزهاي گذشته سازمان حمايت مانع اجرايي شدن افزايش قيمت بليت قطار شد و همين موضوع واكنش شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران و همچنين وزير راه و شهرسازي را برانگيخته است. عباس آخوندي اعلام كرده است كه «سازمان‌هاي قيمت‌گذاري كه نگرش سوسياليستي و ماركسيستي دارند، بايد منحل شوند و در اين‌باره پيشنهاد مي‌كنم مجلس ورود كند.» عباس آخوندي ديروز در گردهمايي دست‌اندركاران ريلي كشور به مناسبت هفته حمل‌ونقل به ورود سازمان حمايت به نرخ‌گذاري بليت قطار اشاره كرد و گفت: عده‌اي در كشور به‌دنبال ادامه‌دار بودن نگرش‌هاي سوسياليستي و ماركسيستي هستند تا نرخ‌گذاري و كنترل قيمت‌ها را ادامه دهند و مانع توسعه شوند.

اين بساط حضراتي كه دست در جيب مردم مي‌كنند فقط ادامه نگرش‌هاي سوسياليست و ماركسيست است درحالي‌كه مدعي طرفداري از مردم هستند. آخوندي تأكيد كرد: اگر دنبال حمايت از مصرف‌كننده هستيم، ارتقاي كيفيت، عرضه خدمات مناسب و ايمني بالا نشان از حمايت از مصرف‌كننده دارد. وي گفت: حمايت صرف از شركت‌هاي ريلي منطقي نيست بلكه در نظام رقابتي بايد اين شركت‌ها روي پاي خود بايستند. مديرعامل شركت راه‌آهن نيز در اين مراسم با تأكيد بر اينكه قيمت‌ها در اين بخش بايد آزاد شود، گفت: دولت بايد به اين نتيجه برسد كه از سوخت، ماليات بگيرد. به گزارش مهر، محسن پورسيد آقايي گفت: بايد كمك‌هاي راه‌آهن به بخش خصوصي ساماندهي شود و به مرور چتر حمايتي از شركت‌ها به چتر عمومي تبديل شود و زير اين چتر حمايتي رقابت شكل گيرد تا به ارتقاي بهره‌وري برسيم.

کد خبر 318630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha