همشهری آنلاین: ششمین کتاب سال امنیت فناورى اطلاعات با هدف ایجاد بستری مناسب براى معرفى توانمندى‌هاى بخش خصوصی و سعی در مشاوره و ارائه راه‌حل‌هاى امنیت اطلاعات و داده‌ها منتشر شد.

ششمین کتاب سال امنیت فناورى اطلاعات

ششمین دوره کتاب مرجع امنیت (۱۳۹۴-۲۰۱۵) با مطالب متنوع و فنی در زمینه فناوری اطلاعات منتشر شد. این کتاب که بازتاب فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی حوزه امنیت اطلاعات است، در ششمین دوره خود ضمن ارائه گزارش از وضعیت امنیت فناوری اطلاعات در ایران و جهان، گفتگوهایی با دست‌اندرکاران وفعالان آی تی کشور در بخش خصوصی نیز دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند در این کتاب، گفتگو با ۹ فعال بخش امنیت اطلاعات در کشور را مطالعه کرده و با فعالیت‌های این افراد و نقطه‌نظرات حاصل از تجربه چندساله آن‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و دغدغه‌هایشان آشنا شوند.

این شماره همچنین شامل‌‌ «یک سال با افتای ایرانی» و «گزارش امنیت فناوری اطلاعات در ۲۰۱۵» بوده و در «گزارش دسترس‌پذیری دیتاسنترها در سال ۲۰۱۴ » نگاهی به چالش‌های کسب‌وکارهای همیشه آنلاین دارد.

کتاب مرجع امنیت ۶ در بخش راهکارها به «کالبدشکافی ۵ روش مهم حمله سایبری از دیدگاه سارقان سایبری» پرداخته و با تجزیه‌وتحلیل دو مدل خودمدیریتی و خدمات مدیریت‌شده، «راهنمای مدیران اجرایی برای برنامه‌ریزی بودجه در مدیریت امنیت اطلاعات و رویداد» را ارائه کرده است.

در بخش کلیات کتاب نیز اسناد بالادستی کشور در حوزه امنیت اطلاعات از قبیل متن کامل قانون جرائم رایانه‌ای و متن کامل قانون تجارت الکترونیکی، سیاست‌های کلی نظام در بخش پدافند غیرعامل، سند پدافند سایبری کشور و سند افتای کشور درج شده است.

این کتاب همچنین دایرکتوری شرکت‌های آی تی را در سه گروه فعال در حوزه افتا، امنیت پیرامونی و آموزش در خود جای داده است.

دوره ششم کتاب مرجع امنیت توسط موسسه دیده‌بان آی‌تی در ۱۶۸ صفحه و بهای ۳۰هزار تومان منتشرشده و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه آن با شماره تلفن ۸۸۷۴۹۴۱۰ تماس گرفته و یا جهت خرید آنلاین به وب‌سایت www.mrcenter.ir مراجعه کنند.

این کتاب همچنین یک پوستر رایگان تحت‌عنوان «درون دیتاسنترها» ضمیمه خود دارد که با نگاهی به درون دیتاسنترها می‌تواند در طراحی و سامان‌دهی هرچه بهتر آنها مفید واقع شود.

کد خبر 318614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha