همشهری آنلاین: مهندس علی اصغر انصاری، معاونت توسعه و شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از پیاده ساری رایانش ابری و بومی‌سازی این تکنولوژی خبرداد.

رایانش ابری

معاونت توسعه و شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه حضور در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ و بازدید از غرفه فاوامجد با رونمايي از یکی دیگر از دستاوردهای بومی کشور در بخش فناوری گفت: دستاورد این شرکت مبنی بر پیاده‌سازی رایانش ابری در حوزه saas و Daas و paas برای اولین بار در ایران و در راستای خود کفایی صنعتی و اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد و بنده به مدیران این شرکت و مردم ایران برای بومی سازی یک تکنولوژی تبریک می گویم.

وي افزود: حرکت صورت گرفته دستاورد خوبی در حوزه فناوری اطلاعات بوده و بدین ترتیب می‌توان گفت که دانش رایانش ابری در کشور بومی سازی شده است.

مهندس غلامحسین پور، قائم مقام مدیرعامل و مدیر این پروژه نیز در این خصوص اعلام کرد: دانش رایانش ابری که پیشتر در کشورهای پیشرفته آغاز و روز به روز گسترش یافته است، خوشبختانه امروز در کشور بومی سازی و اجرا شده است.

وی در خصوص مزیت استفاده از این تکنولوژی گفت: استفاده از رایانش ابری، متقاضی را از خرید نرم افزار و سخت افزار بی‌نیاز کرده است به این معنی که متقاضیان به جای سرمایه‌گذاری سنگین برای خرید سخت افزار و نرم افزار مبلغی را تحت عنوان حق اشتراک به سایت پرداخت می‌نمایند و از این فن‌آوری بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: سایت رایانش ابری شرکت فاوا مجد، در حال حاضر نرم افزارهای مورد نیازمهندسین را طراحی و پیاده سازی کرده و بر روی سایت http://www.micloud.ir قرار داده است.

گفتنی است: مؤسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا در تعریف فن آوری رایانش ابری می‌گوید: رایانش ابری مدلی است برای داشتن دسترسی فراگیر، آسان به شبکه‌ها، سرورها، فضای ذخیره‌سازی، برنامه‌های کاربردی و سرویس‌ها که بتوانند با کمترین کار و زحمت یا نیاز به دخالت فراهم‌کننده سرویس، دسترسی آسان به سرویس‌ھای مبتنی بر فناوری در اینترنت را فراهم کند.این تکنولوژی تا قبل بومی سازی به صورت حرفه ای در اختیار امریکا و کانادا بود. امکانات رایانش ابریبه‌ویژه در بخش زیرساخت می‌تواند در توسعه دولت الکترونیکی مستقل ویکپارچه نقش اساسی ایفا کند.

شایان ذکر است: در نمایشگاه الکامپ که هفته قبل برگزار شد، برای نخستین بار شرکت فاوامجد میزبان اولین ارایه دهنده سرویس رایاش ابری در ایران بود. بر اساس این گزارش، بومی سازی این تکنولوژی در صنعت ای تی در راستای اقتصاد مقاومتی و خود کفایی در حوزه فن آوری صورت گرفته و باعث صرفه جویی در هزینه ها و استفاده بهینه از منابع می شود.

تکتولوژی رایانش ابری همچنین، با تکیه بر دانش فنی خود محدودیت های دسترسی به نرم افزارهای مورد نیاز افراد و سازمانها را به طور کامل حذف کرده است.

کد خبر 318601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha