مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح زوج و فرد از ابتدای دی‌ماه به وسیله دوربین‌ها انجام می‌شود.

از فروردين ماه امسال خودروهاي غيرمجازي كه وارد محدوده طرح زوج و فرد مي‌شدند به شكل ارشادي جريمه شده و در اين مدت بيش از يك ميليون و 400هزار قبض براي متخلفان صادر شد اما از سه‌شنبه هفته آينده جريمه صادر و در سوابق رانندگان ثبت مي‌شود.
سردار تيمور حسيني، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در نشست خبري به اين مناسبت اعلام كرد:‌

در ماه‌هاي اخير روزانه 150تا 200هزار ورود غيرمجاز به محدوده زوج‌وفرد توسط دوربين‌ها ثبت مي‌شد اما اميدواريم اين عدد با فعال‌شدن دوربين‌ها به كمتر از 50هزار تخلف در روز برسد. برابر آخرين تصميمات ورود غيرمجاز به محدوده زوج و فرد 20هزار تومان جريمه به همراه دارد. در مرحله بعد نيز به ازاي هر يك ساعت حضور متخلفان در محدوده طرح زوج و فرد يك جريمه 20هزار توماني برايشان منظور خواهد شد.

روزانه 18ميليون تردد در معابر شهري تهران انجام مي‌شود كه 2ميليون از اين ترددها در داخل محدوده طرح ترافيك صورت مي‌گيرد. همچنين از 160مبادي ورود به طرح زوج و فرد، 50درصد خودروها از 10مسير بزرگراهي نظير صياد شيرازي، امام علي، حكيم و همت وارد و جريمه مي‌شوند.

محور ديگر سخنان رئيس راهور تهران برخورد با خودروهاي هنجارشكن بود. به گفته وي، در 8ماهه اخير بيش از 40هزار مورد برخورد با مباحث مربوط به بدحجابي صورت گرفته كه اغلب اين موارد خودرويشان توقيف و وسيله نقليه‌شان به مقام قضايي معرفي شد. همچنين مواردي مثل آلودگي صوتي، شيشه دودي، سگ‌‌گرداني و مزاحمت براي نواميس از ديگر مواردي است كه پليس براساس تكليف قانوني با آن برخورد مي‌كند.

از سويي اگر غلظت شيشه‌هاي دودي شده بيش از 40درصد باشد و شيشه خودرو طوري باشد كه امكان رويت داخل خودرو وجود نداشته باشد، پليس با آن برخورد كرده و براي راننده 50هزار تومان جريمه اعمال مي‌شود. خبر بعدي حسيني فعاليت پليس پلاك در معابر تهران بود كه روزانه 150خودرو كه اقدام به مخدوش‌كردن يا تغيير پلاك خود كرده‌اند، توسط اين پليس شناسايي و به مراجع قضايي معرفي مي‌شوند كه براي آنان حبس و جريمه درنظر گرفته خواهد شد.

وي درباره تصميم پليس براي اجراي طرح كاهش گفت: ما در انتظار بازنگري مجدد در اجراي اين طرح هستيم. در شرايط فعلي اجراي يك طرح ترافيكي نمي‌تواند صددرصد مؤثر باشد اما طرح كاهش (LEZ) نيز در حال بازنگري است و منتظريم برابر مصوبات شوراي‌عالي ترافيك درمورد طرح كاهش اقدام كنيم.

کد خبر 318252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha