دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

با ابلاغ دستورالعمل‌های اجرای طرح کارت اعتباری طی هفته جاری به بانک‌ها، اجرای این طرح از هفته آینده آغاز می‌شود و زوج‌های جوان نیز می‌توانند به جای وام ازدواج ۶میلیون تومانی، در مجموع از ۲۰میلیون تومان تسهیلات کارت اعتباری خرید کالا استفاده کنند.

toman

مديركل فناوري اطلاعات بانك مركزي با اشاره به اين مطلب در برنامه پايش اعلام كرد: نمي‌توانيم بگوييم كه هفته آينده براي چند ميليون نفر متقاضي كارت صادر مي‌شود چرا كه اين برنامه‌اي است كه بايد به‌تدريج پيش برود. ناصر حكيمي با بيان اينكه در كمتر از 5ماهي كه از فرصت 6ماهه اجراي اين طرح باقي مانده، سقف اعتبارات درنظر گرفته شده براي طرح پُر خواهد شد، افزود:

بين 4تا 5ميليارد تومان اعتبار براي اجراي اين طرح درنظر گرفته شده اما پولي كه در بانك‌هاست از محل سپرده‌هاي مردم است و نمي‌توانيم زماني كه از سپرده‌هاي مردم به آنها وام مي‌دهيم، خريد آنها را محدود كنيم و بايد به آنها حق انتخاب بدهيم. همچنين بانك مركزي با تبيين 6مرحله دريافت تسهيلات كالايي ازدواج اعلام كرد: سقف تسهيلات فروش اقساطي كه بانك‌ها مكلف به تضمين پرداخت اقساط آن هستند در سال 1394براي هر يك از زوجين 10ميليون است و اين تسهيلات جايگزين وام ازدواج 6ميليون توماني مي‌شود.

کد خبر 318112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha