همشهری‌آنلاین: محمد علی اینانلو کارشناس محیط‌ زیست و مستندساز درباره اتفاقات کویر مرنجاب گفت: رخدادهای کویر مرنجاب مدیریت شود نه برخورد سلبی، زیرا هیچ زمانی با جریمه و دادگاه کاری پیش نرفته است مانند معضل مواد مخدر که نه تنها کم نشده است بلکه افزایش هم یافته است.

تسنیم نوشت: پس از اتفاقاتی که در کویر مرنجاب رخ داد، در نهایت ورود گردشگران و تورهای مختلط به منطقه بین المللی گردشگری مرنجاب و شهر زیرزمینی نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل ممنوع شد.

در این رابطه محمدعلی اینانلو - کارشناس محیط‌ زیست و مستندساز در این‌باره با اشاره به حدیث نبوی "الانسان حریص ٌ علی ما مُنِع" «انسان نسبت به چیزی که از آن منع می‌شود، حرص می‌ورزد» (میزان الحکمة، ج 1، ص589، به نقل از کنزالعمال) به تسنیم اظهار داشت: بنده شخصاً با مدیریت نهی و بگیر و ببند و احساساتی مخالف هستم، زیرا نمونه‌های بارز آن را در مقوله‌های مانند مواد مخدر و حجاب سالهاست شاهد هستیم زیرا نه تنها این معضلات کمتر نشده بلکه افزایش نیز یافته است چون کار فرهنگی نکردیم.

وی ادامه داد: درباره حوادث کویر مرنجاب نیز معتقدم مدیریت خوبی در این باره صورت نگرفته است و نباید منطقه بین المللی گردشگری مرنجاب تحت تأثیر تصمیمات احساساتی قرار گیرد.

این کارشناس محیط‌ زیست خاطرنشان کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم به جای نهی، جریمه و دادگاه، کار فرهنگی مناسب صورت پذیرد و این نیز در گرو تصمیمات مدیران است که باید برنامه‌های فرهنگی مناسبی برای چنین مکان‌های توریستی لحاظ کنند.

براین اساس پس از حادثه کشف حجاب در روز هشتم محرم امسال تعدادی از خانواده‌های شهدا و مردم در مقابل دفتر امام جمعه آران و بیدگل تجمع کردند. تجمع کنندگان نیز خواستار رسیدگی سریع موضوع بودند و در دیدار با امام جمعه آران و بیدگل خواسته‌های خود را مطرح کردند که در نهایت محسن تاج افروز دادستان دادسرای عمومی و انقلاب آران و بیدگل در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از ممنوعیت ورود گردشگران و تورهای مختلط به منطقه بین المللی گردشگری مرنجاب و شهر زیرزمینی نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

کد خبر 316785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha