همشهری آنلاین: پلیس توکیو قصد دارد گروهانی از پهپادها را به منظور موقعیت‌یابی و دستگیری پهپاد‌های مزاحمی را که هدایت آنها به دست عموم مردم است به کار بگیرد.

پهپاد

براساس گزارش BBC، قرار است این گروه از پهپاد‌ها ساختمان‌های مهم مانند ساختمان دفتر نخست وزیر را زیر نظر داشته‌باشند. درصورتی که پهپادی مشکوک رصد شود، اوپراتورهای زمینی از طریق بلند‌گوهایی به آن هشدار خواهند داد.

اما در صورتی که مالک پهپاد مزاحم واکنشی نشان ندهد، پلیس گروهان پهپادهای خود را اعزام خواهد کرد که به تور مجهزند و پهپاد مزاحم را شکار کرده و به زمین خواهند کشاند.

به گفته آساهی شیمبون یکی از اعضای بخش امنیت پلیس توکیو، حملات تروریستی با استفاده از پهپادهای حامل مواد منفجره یکی از احتمالاتی است که باید در نظر گرفته شود.

در ماه آوریل هواپیمای بدون سرنشینی حاوی مقادیر کمی مواد رادیواکتیو بر بام دفتر نخست وزیر ژاپن فرود آمد. در این رویداد کسی آسیب ندید و مردی در ارتباط با این ماجرا بازداشت شد.

پلیس ژاپن با انتشار ویدیویی روی وب‌سایتش نحوه شکار پهپاد‌های مزاحم را از طریق تور و دیگر تجهیزات توضیح داده است. پرواز دادن پهپاد‌ها برفراز مناطقی ویژه از جمله فرودگاه‌ها و نیروگاه‌ها، بالای جاده‌ها یا ارتفاع بیشتر از 150 متر در ژاپن ممنوع است.

مقررات درباره محدود‌سازی استفاده از پهپاد‌ها در ژاپن طی این هفته و پس از اصلاح قانون هوانوردی این کشور اجرایی شد و پهپادهای مجهز به تور و تجهیزات غیرفعال‌کننده ابزاری کاربردی برای کنترل پرواز پهپادها در مناطق غیرمجاز به شمار می‌رود.

کد خبر 316749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha