مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد بخش وسیعی از خدمات و اقدامات مرتبط با فضای سبز مربوط به نیمه دوم سال است.

علی محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» اظهار داشت: برای بعضی از شهروندان ممکن است این تصور بوجود آید که حجم عمده فعالیت های فضای سبز مربوط به بهار و تابستان است، در حالی که بخش وسیعی از خدمات و اقدامات مرتبط با فضای سبز در نیمه دوم سال از جمله فصل زمستان صورت می‌گیرد.

مختاری با اشاره به فعالیت های دست اندرکاران فضای سبز شهرداری طی فصل سرما گفت: هر سال طی فصل سرما عملیات نگهداری زمستانی گیاهان از جمله باز پیرایی درختان و درختچه ها ، برف روبی شاخه های درختان و محافظت از پیازها و نشاهای فصلی کاشته شده با پوشاندن سطح کاشت آنها با لایه های مالچ انجام می پذیرد.

وی افزود: حذف شاخه های خشک و بیمار، جمع آوری بقایای گیاهی و بوته های آلوده و خارج نمودن از محیط شهر برای جلوگیری از انتشار آفت و بیماری ، جمع آوری برگ های سالم خزان شده بین شاخه ها و پای درختان و دفن آن ها جهت تولید کمپوست ، زیر و رو کردن و کوددهی خاک ، اقدامات لازم جهت حذف پیامدهای نمک پاشی در زمستان و تعمیر و تجهیز شبکه و سیستم های آبیاری دیگر اقداماتی است که در فصل سرما برای محافظت از فضای سبز انجام می شود.

مختاری هدف از این اقدامات را تضمین سلامتی و شادابی گیاهان در فصل های پیش رو دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های فضای سبز در فصل سرما آماده سازی بسترهای جدید کاشت از قبیل گوده زنی و اصلاح خاک برای کاشت در عرصه های نهال کاری درون شهری و برون شهری با شروع فصل کاشت است.

وی درباره انتخاب گونه های گیاهی کاشته شده در شهر تهران نیز گفت: در این رابطه اصل بر آن است تا انواع درخت ، درختچه و بوته‌های دائمی انتخابی برای کاشت سازگار با شرایط آب و هوایی و ویژگی های اکولوژیکی منطقه بوده و حداکثر دمای تابستان و حداقل دمای زمستان شهر تهران را به خوبی تحمل کنند.

مختاری درختان و درختچه های موجود شامل سوزنی برگان ، همیشه سبزها و خزان پذیرها را از جمله گونه هایی دانست که سالهاست در تهران کاشته شده و با شرایط آب و هوای شهر و تغییرات دمای فصل های مختلف سال سازگار شده اند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با عنوان این که گیاهان فصلی کاشته شده نیز به تناسب تغییرفصل بطور مرتب جایگزین می شوند، گفت: به عنوان مثال در فصل پاییز نشاهایی مانند بنفشه و پیازهایی مانند لاله و نرگس در فضای سبزکاشته می شوند که سرمای زمستان را تحمل کرده و در بهار گلدهی خود را آغاز می کنند.

کد خبر 316709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha