همشهری آنلاین: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید با هم حرف بزنیم و حرف همدیگر را بشنویم.

ایسنا نوشت: احمد توکلی که به مناسبت روز دانشجو با موضوع "راز اختلاس" در جمع دانشجویان دانشگاه علمی - کاربردی یاسوج سخن می گفت، افزود: تشکلهای دانشجویی نباید ابزار دست احزاب بیرون از دانشگاه شوند. کار تشکلهای دانشجویی حزبی نیست بلکه تمرین کار حزبی و جمعی است.

وی اظهار کرد: یکی از تمرین‌هایی که در محیط دانشگاه می‌شود انجام داد، هنر استماع است و با این کار اختلافات کم می‌شود. اینکه همدیگر را نفی کنیم، کار خوبی نیست.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید با هم حرف بزنیم و حرف همدیگر را بشنویم، ممکن است یکی نظرش درست نباشد و دیگری نظرش صحیح باشد. راه تشخیص درست و غلط این است که هیاهو نشود، جاهایی نیز نه در برابر افراد سالم، هیاهو لازم است.

توکلی با بیان اینکه فساد سیاسی سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد خصوصی است، تصریح کرد: فساد با صلاح جامعه، تولید و توزیع درآمد ناسازگار است و وقتی فساد در یک جامعه‌ای رخ می دهد تخصیص منابع به هم می خورد و نرخ رشد را کم می کند.

وی با اشاره به ایجاد مناطق آزاد در کشور ادامه داد: ایجاد مناطق آزاد برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای صادرات و ارزآوری بوده است اما به جای این امر، مناطق موفق نمی شوند و منجر به واردات کالاهای خارجی می شود که کارگران ما کار خود را از دست می دهند و این امر فساد است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فساد باعث بی اعتنایی به عقل، دانش، تجربه و دین می شود و شروع آن آنجاست که افرادی ناشایست در منصب ها قرار می گیرند. فساد با آزادی معارض است، آزادی وقتی است که نمایندگان با رأی مردم به مجلس راه یابند اما وقتی کسی یک میلیارد تومان برای راهیابی به مجلس و انتخابات هزینه می کند، مردم اگر دیدند کسی پول زیاد خرج کرد باید به او شک کرد و به او رأی ندهند، چراکه بدهکار افراد رند می‌شوند.

توکلی عنوان کرد: فساد وقتی است که در مناصب تصمیم گیری و مجاری حقوقی نفوذ کنند و بتوانند به‌عنوان مشاوره طرح دهند. اگر مطبوعات به خود جسارت دهند و خودسانسوری نکنند و سالم باشند، جلوی فساد گرفته می‌شود که البته در برخی رسانه‌ها نیز فساد وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید با فساد سیستمی مبارزه کرد، عنوان کرد: در این مرحله از فساد، مجرمان یقه سفید هستند. قربانیان این افراد برخلاف مجرمان یقه آبی، زنان تن‌فروش، کودکان خیابانی و بیکاران افسرده هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من آقای موسوی را خوب می‌شناسم و می‌شناختم و آقای احمدی نژاد را دیرتر شناختم اما خوب شناختم. در اون دوران در دانشگاه امام صادق(ع) سخنرانی داشتم، گفتم این دو مثل هم هستند اما احمدی نژاد جسورتر است. اما این دو در ضربه زدن به مدیران و نگه نداشتن مدیران، حرف خود را، اول و آخر می‌دانند. این دو، مثل هم هستند و گفتم به اضطرار به احمدی نژاد رأی می دهم برای اینکه اطرافیان و ترکیب اجتماعی میرحسین موسوی بخصوص در تهران می تواند تحرک در مقابل ولی فقیه ایجاد کند ولو اینکه نخواهد. اما ترکیب اجتماعی طرفداران احمدی نژاد طوری است که نمی‌تواند در مقابل ولی فقیه تحرک اجتماعی ایجاد کند ولو اینکه بخواهد؛ که درست هم بود و خواست و 11 روز خانه‌نشین شد اما مردم اعتنا نکردند و متأسفانه میرحسین موسوی خواست.

توکلی با بیان اینکه هرکس در جمهوری اسلامی خطا کرد به استکبار خدمت می کند، عنوان کرد: وقتی احمدی نژاد از قانون اساسی و شورای نگهبان صحبت کرد، من و چند نفر از اصولگرایان به او تذکر دادیم و البته بنده احمدی نژاد را اصولگرا نمی دانم.

وی ادامه داد: ولایت فقیه رکن رکین نظام است و اگر نباشد، امنیتی نخواهیم داشت. چون ولایت فقیه بزرگترین دستاورد امام راحل بوده است و امام راحل توصیه کردند که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد". ترجیح من برای رأی دادن احمدی‌نژاد شد اما از هیچ خطای احمدی نژاد نگذشتم و برخی از حرف های احمدی نژاد را قبول نداشتم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رحیمی(معاون اول احمدی‌نژاد) به من امیدوار نبود که پول پیشنهاد دهد و بنده از مبارزان فساد رحیمی بوده ام. اگر پولهای کثیف داده شد اولین بار آقای جزایری اقدام به هدیه دادن به برخی نمایندگان کرد. کسانی که پول می گیرند در همه دولت ها وجود دارند و نباید دنبال متهم در یک جناح باشیم چراکه در بین مدیران، افراد مماشات‌گر داشته و داریم که برای جامعه مضر هستند چراکه در گرفتن این پولها اهل تسامح می‌شوند. در زمینه مبارزه با فساد هر کس مرتکب شد چپی یا راستی بد است و باید در این خصوص به هم کمک کنیم.

توکلی در خصوص حال و هوای مراسم بزرگداشت روز دانشجو طی امسال در دانشگاههای کشور، اظهار کرد: مجلس عموما مخالف این کارهاست اما نباید اینقدر بزرگ‌نمایی شود که در دانشگاهی چهار جوان دستبند بسته‌اند، لزومی ندارد که مجلس در چنین مواردی موضع بگیرد و حساسیت نشان دهد.

وی بیان کرد: سرجمع رفاه اصلاح‌طلبان بیشتر از اصولگرایان است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رأی مردم در جمهوری اسلامی مهم است و یکی از بهترین لحظات زندگی‌ام وقتی بود که خرداد 76، سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری گرفت که پروژه رئیس‌جمهور کردن مادالعمر هاشمی رفسنجانی شکست خورد و به شکرانه آن روز می خواستم گریه کنم. احمدی نژاد رأی مردم را آورد و خیانت بود اگر حمایت نمی‌شد.

به گزارش ایسنا، توکلی همچنین در جمع خبرنگاران یاسوجی گفت: امیدوارم که که اقلیتانتخابات اسفند ماه پرشور و با مشارکت بالایی باشد که ان‌شاءالله منجر به مجلسی به‌درد بخور بشود آن زنده و اکثریت منصف باشد.

وی تصریح کرد: عملکرد دولت یازدهم را مثبت ارزیابی نمی‌کنم برای اینکه فرصت‌ها را هدر داد.

نماینده تهران در مجلس، در مورد حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات، بیان کرد: باید قانون در مورد تأیید صلاحیت ها اجرا شود و سعی کنیم که حداقل رد صلاحیت ها صورت گیرد تا مشارکت بالا برود.

توکلی در خصوص برهم زدن جلسات و برنامه های اصلاح طلبان در کشور، گفت: با برهم زدن جلسات و سخنرانی‌ها مخالف هستم و معتقدم کسانی که مسئله سیاسی با نظام دارند نمی‌توانند حرف بزنند اما کسانی که در مقام بیان هستند باید حرف خود را منصفانه بزنند و امکان گفت‌وگو برای آنها فراهم شود.

وی عنوان کرد: یک اتفاقی در گذشته رخ داده و اما الآن کسانی که به قانون اساسی وفادارند، باید صحبت کنند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص آینده برجام نیز عنوان کرد: درصورتی که شرط های مقام معظم رهبری و مجلس رعایت شود، امیدواریم برجام خوش فرجام باشد.

کد خبر 316665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha