همشهری آنلاین: رییس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها روند قیمت‌گذاری هتل‌ها در شهرهای مختلف را توضیح داد و گفت: قیمت هتل‌ها در تهران در اوایل هفته گران‌تر از اواخر هفته است. همچنین اکنون هتل‌های استان‌های سردسیری کاهش قیمت دارند و در برخی از هتل‌ها یا هتل آپارتمان‌ها تا ۷۰ درصد تخفیف را شاهد هستیم.

ایسنا نوشت: محمدعلی فرخ مهر با بیان اینکه در روزهای پیک و غیر پیک قیمت هتل‌ها تغییر می‌کند ولی معمولا سقف قیمتی برای هتل‌ها در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: قیمت هتل‌ها در تهران اوایل هفته گران‌تر از اواخر هفته است، چون در تعطیلات آخر هفته یا در تعطیلات دیگر ایام سال هتل‌های تهران با استقبال کمتری روبرو هستند و معمولا مردم تهران به دیگر شهرهای توریستی سفر می‌کنند و میزان تقاضا کاهش می‌یابد و در آن ایام حدود 20 تا 60 درصد تخفیف را شاهد هستیم.

فرخ مهر درباره نظارت بر روند قیمت‌گذاری هتل‌ها گفت: اولین ناظر، خود مهمان است و اوست که باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشد و اگر با موردی مواجه شد، موضوع را اطلاع دهد ولی سازمان میراث فرهنگی، بازرسان اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف هم بر قیمت‌ها نظارت لازم را دارند.

رییس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان ها توضیح داد: قیمت هتل‌ها در بعضی مواقع توسط مدیریت مربوطه انجام شده و پیشنهادات خود را به ما ارائه می‌دهند و اتحادیه نیز بررسی و نظر خود را اعلام می‌کند. برخی هتل ها نیز هستند که نرخ آن‌ها توسط اتحادیه تعیین و به آن ها اعلام می‌شود.

وی گفت: در شهرستان‌هایی که توریست‌پذیر هستند در برخی ایام سال به دلیل افزایش تقاضا قیمت‌هایشان افزایش می‌ یابد ولی در هتل های تهران نه تنها این نرخ‌ها افزایش نمی‌یابد بلکه کاهش قیمت نیز داریم.

فرخ مهر تاکید کرد: طبیعی است اگر تورم نداشته باشیم افزایش قیمت نداریم ولی در عین حال تمام تلاش خود را می کنیم که افزایش قیمتی نداشته باشیم و برای امسال نیز هنوز تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت‌ها نگرفته‌ایم.

کد خبر 316664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha