چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: لبخند کم رنگی که بر چهره مونالیزا در شاهکار نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند عصر رنسانس دیده می‌شود و در طول ۵۰۰ سال گذشته جهان هنر را مجذوب خود ساخته‌است، درواقع به زنی دیگر تعلق دارد.

Pascal Cotte

براساس گزارش CNN، پاسکال کوت دانشمند فرانسوی موفق به کشف سه نقاشی پنهان در زیر لایه‌های شاهکار داوینچی شده‌است که یکی از این نقاشی‌ها به نظر به صاحب اصلی پرتره مونالیزا، لیزا دل جیوکوندو تعلق دارد.

در این نقاشی پنهان زنی دیده می‌شود که به دوردست‌ها چشم دوخته‌است اگرچه هیچ لبخندی به لب ندارد. کوت باور دارد این پرتره به لیزا دل جیوکوندو که به لیزا جراردینی نیز شهرت داشته همسر بازرگانی فلورانسی بوده تعلق دارد.

به گفته کوت تکنیک تصویربرداری علمی L.A.M توانسته به قلب لایه‌های مشهورترین نقاشی جهان نفوذ کند و اسراری را آشکار سازد که برای 500 سال پنهان باقی مانده بودند. این یافته های جدید به گفته کوت می‌تواند افسانه‌های بسیاری که درباره این شاهکار وجود دارد را رد کرده و دیدگاه انسان را درباره شاهکار داوینچی برای همیشه متحول سازد.

دانشمندان از دوربینی چند طیفی برای تاباندن نور شدید روی نقاشی استفاده کردند و سپس بازتاب آن را محاسبه کردند. این دوربین می‌تواند به آشکار ساختن لایه‌های میان نقاشی کمک کند.

کد خبر 316610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha