همشهری آنلاین: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان و معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی ۱۵ بیمار مبتلا به آنفلوآنزا H۱N۱ در دو استان خبر دادند.


  • آنفلوآنزا H1N1 به همدان رسید ؛ فعلا ۷ بیمار شناسایی شدند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به فصل سرما و شیوع آنفلوآنزای H1N1 در همدان هفت نفر مبتلا به این بیماری در استان شناسایی شده‌اند و هیچ مرگی گزارش نشده است، البته میزان مبتلایان به علت عدم مراجعه به مراکز درمانی بیش از تعداد مذکور است.

دکتر حسین عرفانی، با بیان اینکه هشت نفر در همدان به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد هفت نفر به آنفلوآنزای H1N1 مبتلا شده‌اند و یک نفر آنفلوآنزای فصلی گرفته است.

  • آنفلوآنزا H1N1 به کرمانشاه هم رسید ؛ شناسایی 8 بیمار

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی هشت بیمار مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 در کرمانشاه خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه ستاد بحران آنفلوآنزای H1N1 که 17 آذرماه با حضور جمعی از مسئولین در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه 34 مورد مشکوک ابتلای آنفلوآنزای نوع H1N1 در استان داشته‌ایم، گفت: از این تعداد نتیجه آزمایش هشت بیمار مثبت شده است.

وی از آماده باش تمام بخش‌های درمانی و مراکز بهداشتی استان خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات خوبی جهت جبران کمبودها و تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز در زمینه مقابله با این نوع آنفلوآنزا اختصاص داده شده است.

شکیبا اظهار کرد: در حال حاضر تمامی بخش‌های درمان در جهت مقابله با این نوع آنفلوآنزا آمادگی داشته و کمبود تجهیزات و یا دارو در این زمینه در استان نداریم.

کد خبر 316548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha