سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای رودخانه‌های مهم کشور از جمله کرج، جاجرود، زاینده‌رود و کارون در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رودخانه‌های کشور احیا می‌شوند

به گزارش ایرنا، سعید متصدی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: احیای رودخانه‌ها با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود، اکنون استان‌ها در حال تدوین برنامه احیای رودخانه‌ها هستند.

وی افزود: در این طرح ابتدا رودخانه‌های بااهمیت بیش‌تر احیا می‌شوند و بعد از آن این طرح در رودخانه‌های بااهمیت کم‌تر، به ترتیب اجرا می‌شود.

متصدی ادامه داد: حقابه محیط زیستی رودخانه‌ها در سال‌های گذشته به عنوان آخرین حقابه مطرح بود یعنی بعد از آب شرب، صنعت و کشاورزی اگر آبی باقی می‌ماند به رودخانه‌ها می‌رسید اما اکنون بعد از آب شرب قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: با این تغییر رویکرد امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد احیای رودخانه‌های کشور و پر آب شدن آنها شویم.

متصدی گفت: یکی از مسایلی که امروز نگران‌کننده است مصرف بیش از حد آب در بخش کشاورزی است که این میزان افزایش منجر به تولید به همان نسبت هم نمی‌شود، یعنی امروز 90 درصد آب تجدیدپذیر کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود در حالی که راندمان آن زیر 50 درصد است که گذر از آن نیازمند اصلاح الگوی آبیاری، اصلاح بذر و کنترل تبخیر است.

وی افزود: در حال برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف آب و بالا رفتن راندمان در کشاورزی هستیم که اقداماتی انجام شده است.

کد خبر 316482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha