دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هنرمند، مجموعه‌ای از آثار نقاشی پشت شیشه خود را به‌مناسبت بازگشایی موزه نقاشی پشت شیشه به‌نمایش می‌گذارد.

نقاشی

به گزارش ايسنا؛ سعید رضاخان درباره برپایی نمایشگاه آثارش اظهار کرد: 69 تابلوی نقاشی پشت شیشه به موزه تحویل داده‌ام تا آن‌ها را در هفته دوم بازگشایی رسمی موزه به‌نمایش بگذارند. در هفته اول، نمایشگاه مروری بر آثار هنرمندان این رشته برپا خواهد شد که در آن، آثاری از هنرمندان گذشته و معاصر در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: از سال 71 کار در زمینه نقاشی پشت شیشه را آغاز و در دو مرحله آن را دنبال کردم. بعد از وقفه‌ای که در کارم افتاد، تغییراتی در سبک هنرم ایجاد کردم و به سرعت کارم افزودم. سبک کار من رئالیسم است و با سبک‌های قاجار و کارهای هنرمندان دیگر تفاوت دارد. تقریبا سبک من یک سبک خودآموخته است.

این هنرمند درباره آشنایی خود با نقاشی پشت شیشه گفت:‌ من سال‌ها از وجود چنین رشته‌ای اطلاع نداشتم تا این‌که فهمیدم خیلی راحت می‌توان پشت شیشه نقاشی کرد و رنگ‌ها را به کار برد و کار با شیشه نسبت به بوم مزایای خودش را دارد.

رضاخان همچنین درباره وضعیت این هنر در سال‌های اخیر، گفت:‌ این هنر به‌صورت کارگاه‌هایی در برخی مکان‌های شهر مانند موزه ملک تدریس می‌شود. تا قبل از تعطیلی موزه نقاشی پشت شیشه، این هنر در کارگاه‌های این موزه نیز تدریس می‌شد. اکنون بعد از انجام تعمیرات و بازگشایی موزه، مردم می‌توانند دوباره از آثار هنرمندان این رشته دیدن کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار موزه نقاشی پشت شیشه به نشانی خیابان سعدی شمالی، خیابان شهید برادران قائدی، بعد از تقاطع شهید نورمحمدی، شماره 270 مراجعه کنند.

کد خبر 316389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha