همشهری آنلاین: کنگره ملی سربازان صلح ۲۵ آذرماه امسال با حضور وزیر امور خارجه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران برگزار می‌شود. کنگره ملی «سربازان صلح» ۲۵ آذر در تهران برگزار می‌شود

سربازان صلح

به گزارش خبرگزاري دفاع مقدس، حسینی قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری نخستین کنگره ملی «سربازان صلح ایران» که بعد از ظهر امروز در سالن همایش این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های سربازان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: سربازان کشور ما هرگز به منابع زیست‌محیطی و طبیعی رژیم بعث عراق تجاوز نکردند، و در طول دفاع مقدس حریم‌ها را حفظ کردند؛ درحالی‌که دشمن از هیچ‌گونه اقدام وحشیانه‌ای علیه ما چشم‌پوشی نکرد.

وی افزود: رزمندگان ما در زمان جنگ به صلح می‌اندیشیدند و همواره با این رویکرد متعالی به مقابله با تهدیدات می‌پرداختند.

قائم‌مقام وزیر کار ادامه داد: کشور ما نقطه آرمانی خود را در صلح مقتدرانه قرار داده و حتی در مسیر ایجاد صلح و ثبات اعمال قدرت می‌کند.

حسینی گفت: بنیان‌گذاران خانه سربازان، از ارتش و سپاه هستند؛ که شناخته‌ترین آنها محسن رضایی، امیر دادبین فرمانده نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس، سرتیپ بقایی فرمانده نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس، امیر حیدری جانشین فرمانده نزاجا و سردار دهقان وزیر دفاع هستند.

وی با بیان اینکه موضوع اساسی ما در کنگره ملی سربازان صلح، مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت است، افزود: این کنگره 25 آذر ماه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود.

قائم‌مقام وزیر کار تصریح کرد: متأسفانه امروز گروه‌های افراطی در سطح منطقه دیده می‌شود که با شعارهای مقدس و به انحراف کشیدن عقاید مردم بدترین فجایع را به نام اسلام رقم می‌زنند.

حسینی ادامه داد: این گروه‌ها با دلارهای نفتی به‌وجود آمده‌اند و در راستای اهداف نظام استکباری و رژیم صهیونیستی نگرش متحجرانه و کوته‌بینانه خود را ترویج می‌کنند.
احمد نبوی، مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی سخنانی در این نشست خبری، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به برکت رشادت‌های کهنه‌سربازان و طلایه‌داران مقاومت، جزیره صلح و ثبات در منطقه است.

وی با اشاره به نقش ایران در کمک به تحقق صلح در منطقه گفت: اگر کمک‌های مستشاری ایران در منطقه نبود افراط و خشونت بی حد و مرز منطقه را فرا می‌گرفت. ایران امروز جلوی گسترش افراط و خشونت را با اقدامات خود سد کرده است.

نبوی افزود: اگر امروز گروه 1+5 از ما خواهش می‌کند تا در جلسات آنها شرکت کنیم و یا اینکه صدای انفجار در کشور ما شنیده نمی‌شود و امنیت در آن برقرار است، به برکت رشادت همین سربازان است.

وی با بیان اینکه ما در قبال سربازان صلح کشور مسئولیم و باید دِین خود را به این عزیزان ادا کنیم، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس بارها در عملیات‌های مختلف همچون فتح‌المبین و بیت‌المقدس فرار نظامیان عراقی از جبهه خودشان به سمت نیروهای ایرانی دیده شده بود؛ زیرا آن‌ها نسبت به نیروهای ما اعتماد بیشتری داشتند و تصورشان این بود که به طرف صلح و آزادی حرکت می‌کنند.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: در کشور ما سربازان صلح کسانی هستند که امنیت و صلح امروز را ایجاد کردند.

کد خبر 316196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha