همشهری آنلاین: معاون سازمان محیط زیست با اشاره به این که این سازمان به عنوان ناظر در اجرای مصوبه راهکارهای کاهش آلودگی هوا است، گفت: گزارش سالانه آلودگی هوا در کشور به همراه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای این مصوبه تدوین و به هیات وزیران ارائه می‌شود.

گزارش سالانه آلودگی هوا در کشور تدوین می‌شود

به گزارش ایرنا، سعید متصدی در پانزدهمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا افزود: جلسه کارگروه آلودگی هوا در ارتباط با تهیه گزارش سالانه آلودگی هوا براساس مصوبه مربوط به آن (10 اردیبهشت 93) برگزار شد.

وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین مسائل برای سازمان حفاظت محیط زیست تعهد به ارائه گزارش منظم و درست به دولت و مردم از روند اجرای راهکارهای کاهش آلودگی هوا است، اظهار داشت: بر این اساس سازمان باید سالانه گزارشی از روند پیشرفت دستگاه‌ها و فعالیت آن‌ها در زمینه کاهش آلودگی هوا را به دولت و مردم ارائه کند.

متصدی افزود: گزارش دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نفت، کشور و آموزش و پرورش را در جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا بررسی کردیم و در کل این مصوبه پیشرفت خوبی داشته است و در برخی از موارد 100 در صد پیشرفت داشته‌ایم و در برخی موارد نیز کاستی‌هایی وجود دارد که امیدواریم به زودی به اهداف این مصوبه دست یابیم.

متصدی تصریح کرد: توزیع بنزین یورو 4 در کلان‌شهرها، طرح کهاب، استانداردسازی و بهسازی صنعت و نیروگاه‌ها از جمله مواردی است که در پانزدهمین کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا مطرح شد.

هیات دولت راهکارها و برنامه اجرایی مدون برای کاهش آلودگی هوا را در هشت محور سوخت، خودروهای در حال حرکت، منابع ساکن، خودروهای نو، مدیریت حمل و نقل و تقاضای سفر، پایش و پیش‌بینی هوا، آموزش و اطلاع‌رسانی و زیرساخت‌های شهری تصویب کرد.

کد خبر 315574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha