جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

بازیگر افسانه‌ای سینمای ژاپن که برای بسیاری از علاقه‌مندان فیلم و سینما با بازی در «داستان توکیو» یاسوجیرو اوزو در یادها مانده است، در ۹۵ سالگی بر اثر ابتلا به ذات‌الریه از دنیا رفت.

سینمای ژاپن

به گزارش همشهري، ستسوكو هارا با نام اصلي ماسايي آيدا در 1920در يوكوهاما به دنيا آمد و در 42سالگي از دنياي بازيگري خداحافظي كرد. او فردي منزوي بود و تا پايان عمر هم كمتر مقابل رسانه‌ها ظاهر شد. هارا با اينكه سابقه بازي در فيلم‌هاي ديگر بزرگان سينماي ژاپن ازجمله آكي‌را كوروساوا را هم در كارنامه داشت، براي همكاري با اوزو شناخته مي‌شد.

او سال 1953در داستان توكيو در نقش زني بيوه ظاهر شد كه از پدر و مادر همسرش مراقبت مي‌كند. «آخر بهار»، «اول تابستان»، «گرگ و ميش توكيو»، «آخر پاييز» و «پايان تابستان» ديگر همكاري‌هاي مشترك هارا با اوزو بود. او پيش از كناره‌گيري از دنياي فيلم و سينما، در 27سال فعاليت در حدود 100فيلم ايفاي نقش كرد و آخرين نقش‌آفريني‌اش «47رونين» به كارگرداني هيروشي ايناگاكي در 1962بود. هارا پس از بازنشستگي خودخواسته در حاشيه توكيو ساكن شد؛ جايي كه اوزو هم در آن به خواب ابدي رفته بود. اين بازيگر تحسين‌شده آنقدر در تصميم خود براي كنار گذاشتن سينما مصمم بود كه حتي در مراسم تدفين اوزو هم شركت نكرد.

کد خبر 315261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha