پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرد در ایالت ایندیانای آمریکا به دزدیدن مغز سر انسان از موزه پزشکی و فروش اینترنتی اعتراف کرده است. دیوید چارلز ۲۳ ساله که اهل شهر ایندیاناپولیس است به شش اتهام خود از جمله دریافت اموال مسروقه و دزدی اعتراف کرد.

thief

دادگاه نیز او را به یک سال حبس خانگی و دو سال مجازات تعلیقی محکوم کرده است.

بنا بر اعلام دادستانی منطقه ماریون ایندیانا، چالز چندبار به قصد دزدی ظرف‌های شیشه‌ای حاوی نمونه مغز و دیگر اعضای بدن انسان وارد موزه تاریخ پزشکی ایندیانا شده بود.

به گزارش پرس تي‌وي این مجموعه که در سال 1848 ساخته شده در ابتدا بیمارستان بیماران روانی بود اما بعدها تغییر کاربری داد و به موزه تبدیل شد.

این موزه دارای اتاق کالبد شکافی و موزه آناتومی است که در آن نمونه‌های حافظت‌شده که بیشتر آن مغز انسان است به نمایش گذاشته شده‌اند.چارلز دسامبر 2013 پس از آن دستگیر شد که یکی از خریداران مغز‌ها پلیس را مطلع کرد.

این مرد که شش نمونه مغز خریده بود بر اساس تحقیقاتی که در اینترنت انجام داده بود، متوجه شد مغزه‌های خریده شده با نمونه‌های دزدیده شده از موزه مطابقت داد و سپس پلیس را در جریان گذاشت.

بر اساس اسناد دادگاه، بازرسان توانستند چارلز را از روی اثر انگشت خونی او بر روی کاغذی که در موزه جا گذاشته بود شناسایی کنند. پلیس 80 ظرف شیشه‌ای از اعضای بدن انسان در خانه او کشف کرد.

وی همچنین یک دستگاه نوار قلب و چند شی تاریخی از موزه دزدیده بود.

کد خبر 315199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha