همشهری آنلاین: قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نامگذاری عنوان شهید برای جانباختگان حادثه منا مربوط به دولت است که باید با اجازه مقام معظم رهبری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حبیب‌الله حسنی

به گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حبیب‌الله حسنی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اطلاق عنوان «شهید» برای جانباختگان حادثه منا اظهار کرد: نامگذاری عنوان شهید برای جانباختگان حادثه منا مربوط به دولت است که باید با اجازه مقام معظم رهبری باشد؛ ایشان تنها دستور دادند که جانباختگان در قطعات شهدا دفن شوند.

وی ادامه داد: برخی از جانباختگان حادثه منا در حین مأموریت بودند كه دچار این اتفاق شدند. به همین دلیل همه این موارد، در کمیسیون‌های مختلف بنیاد شهید مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد؛ اما در نهایت تابع دستور مقام معظم رهبری هستیم.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در این روزها به دنبال تأمین هزینه‌های درمانی جانبازان هستیم و در صدد هستیم تا این دغدغه را برطرف کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی‌ را در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم برای جامعه هدف متشکل از سه میلیون و 400 هزار نفر و پرسنل بنیاد شهید متشکل از 10 هزار نفر در نظر داریم تا به صورت مستمر برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام حسنی اظهار کرد: حفظ قرآن در میان فرزندان جامعه هدف و پرسنل در دستور کار است و در این زمینه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی هم اقدامات بسیاری انجام شده است که می‌توان به ساخت فیلم کوتاه و فعالیت در عرصه مطبوعات برای همه گروه‌های سنی اشاره کرد.

کد خبر 315133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha