همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در جنوب کشور وزش باد و رگبار باران رخ می‌دهد، گفت: از امروز تا جمعه دمای هوا در شهرهای حاشیه دریای خزر افزایش می‌یابد و به حجم آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی اضافه می‌شود.

به گزارش فارس، فریبا گودرزی، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی با عبور امواج تراز میانی جو از بخش‌های جنوبی کشور، امروز در استان هرمزگان، بخش‌هایی از خلیج فارس و جزایر آن و تنگه هرمز افزایش ابر، وزش باد شدید موقت، رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است، گفت: از امروز تا جمعه افزایش دما در شهرهای اطراف دریای خزر و در بعضی ساعات وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل رخ خواهد داد.

وی افزود: در سایر نقاط کشور تا پایان هفته جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه امروز آسمان تهران صاف است و در پاره‌ای نقاط غبارآلود خواهد بود، گفت: از امروز تا جمعه میزان آلاینده های جوی در شهر های صنعتی و پرجمعیت افزایش می یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شهرکرد با دمای منفی 8 و بندرعباس با دمای 27 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کد خبر 315093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha