شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

نیما علیزاده: بهترین بازیکن آسیا در سال 2003 در جواب این سؤال که بالاخره از چه وقت می‌خواهد به روزهای اوجش بازگردد؟ می‌گوید: «شاید از شنبه»

حضور 8 ساله در هامبورگ، او را تبدیل به بازیکن محبوب هواداران کرده بود، اما امروز مهدی مهدوی‌کیا در فرانکفورت بازی می‌کند و به همراه خانواده‌اش در یک خانه رویایی در منطقه Mainufer زندگی آرامی را می‌گذراند.

 روزنامه بیلد در آستانه دیدار حساس تیم‌های فرانکفورت و هامبورگ از قول مهدوی‌کیا می‌نویسد: «برای بازی مقابل هامبورگ لحظه‌شماری می‌کنم. فرانکفورت زندگی جدیدم است و می‌خواهم به هواداران این تیم 3 امتیاز این بازی را هدیه بدهم. از طرفی به هامبورگی‌ها هم می‌خواهم نشان دهم که هنوز چه توانایی‌هایی دارم و تنها پیروزی مقابل آنها راضی‌ام می‌کند.»

با اینکه مهدی هنوز با فرم ایده‌آلش فاصله دارد، هیچ وقت از ترکیب ثابت فرانکفورت کنار گذاشته نشد و حتی در 2 بازی گذشته در پست مدافع راست به میدان رفت. اما با توجه به انگیزه بالای مهدی برای بازی امروز مقابل هامبورگ، قرار است دوباره در پست‌ مورد علاقه‌اش «بال راست» به میدان برود. مهدی می‌گوید: «این پست متعلق به من است. برایم رویایی خواهد بود اگر در بازی امروز پاس گل بدهم و یا حتی گلی به ثمر برسانم.»

به طور حتم خانواده مهدوی‌کیا هم امروز به استادیوم خواهند آمد. همسر مهدی می‌گوید: «زندگی جدید در فرانکفورت فوق‌العاده است و ما خیلی زود به همه چیز عادت کردیم. طبیعی است که بازی امروز برای همه ما جذاب باشد. بعد از چند سال زندگی در هامبورگ، حالا در استادیوم فرانکفورت آره‌نا مقابل آنها قرار می‌گیریم.»

روزنامه فرانکفورتر روندشاو هم در آستانه دیدار فرانکفورت مقابل هامبورگ می‌نویسد: مهدوی‌کیا هنوز بدهی‌های زیادی به فرانکفورت دارد و به همین خاطر امیدوار است مقابل باشگاه سابقش گل بزند. اما کاپیتان تیم ملی ایران در تمرینات، نشانی از روزهای آمادگی خود ندارد و به نظر می‌رسد از نظر فیزیکی دچار مشکل است، زیرا در بیشتر جنگ‌های تن به تن شکست می‌خورد و حالا این سئوال وجود دارد که آیا او برای سیستم تاکتیکی تیمش آماده است و می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند؟

فریدهلم فونکل سرمربی فرانکفورت به این بحث‌ها اعتقادی ندارد و می‌گوید: «من از همه بهتر می‌دانم که چگونه بهترین استفاده را از او ببرم.» هر چه باشد یار جدید 30 ساله، بازیکن محبوب آقای سرمربی است. «مهدی در سمت راست زمین همه کار می‌تواند انجام دهد.» این در حالی است که خود مهدی علاقه زیادی دارد که بیشتر در کارهای هجومی شرکت کند تا دفاعی.

او قبول دارد که هنوز انتظارات را برآورده نکرده است و می‌گوید: «باید بهتر شوم، خیلی هم بهتر، چون توانایی‌هایم بیشتر از آن چیزی است که در حال حاضر نشان می‌دهم.»

بهترین بازیکن آسیا در سال 2003 در جواب این سئوال که بالاخره از چه وقت می‌خواهد به روزهای اوجش بازگردد؟ می‌گوید: «شاید از شنبه (امروز)»

وقتی خبرنگار فرانکفورتر روندشاو به مهدی می‌گوید که بازی شنبه مقابل هامبورگ بازی دوستانه‌ای خواهد بود، تنها با یک لبخند مواجه می‌شود. به هر حال حضور 8 ساله و 211 بازی در بوندس‌لیگا برای این تیم، هامبورگ را به خانه دوم مهدوی‌کیا تبدیل کرده. او می‌گوید:‌«هنوز با دوستان زیادی که در این شهر دارم در تماس هستم و حتی هر هفته با هم‌تیمی‌های سابقم تلفنی حرف می‌زنیم، اما این دلیل نمی‌شود که بازی امروز برایم دوستانه باشد،‌بلکه برعکس من 3 امتیاز این مسابقه را می‌خواهم.»

اما نکته قابل توجه این است که مهدوی‌کیا به هر قیمتی می‌خواهد مقابل تیم سابقش گلزنی کند. او البته تجربه این کار را هم دارد و در سال 1998 زمانی که تازه کارش را در بوندس‌لیگا و تیم بوخوم آغاز کرده بود مقابل هامبورگ گلزنی کرد. مهدی هنوز آن گل را به یاد دارد زیرا اولین گلی بود که در بوندس‌لیگا به ثمر رساند.

مهدی در ایران یک قهرمان محسوب می‌شود، ضمن آن که طی 8 سال حضور در هامبورگ، جایش را در قلب هواداران این تیم باز کرد. اتفاقی که هنوز در فرانکفورت رخ نداده. مهدوی‌کیا می‌گوید: «برای اینکه در فرانکفورت هم بازیکن محبوبی شوم، برنامه‌های زیادی دارم.» به طور حتم یک بازی خوب مقابل هامبورگ اولین قدم برای هدفش خواهد بود،‌ کاری که البته بسیار سخت است. خودش می‌داند که مقابل هامبورگ وظیفه دشواری خواهد داشت. «آنها در دفاع عالی کار می‌کنند و در کل، تیم منسجمی هستند. زمانی که در هامبورگ بودم هم همین‌طور بود و حالا که رفته‌ام، باز هم اوضاع فرقی نکرده.»

اما فریدهلم فونکل در گفت‌وگو با سایت اختصاصی فرانکفورت و در جواب این سوال که آیا از تجربیات 8 ساله مهدوی‌کیا در هامبورگ برای بازی امروز استفاده خواهد کرد، گفت: «سه‌شنبه، گفت‌وگوی کوتاهی با مهدی داشتم و قرار است قبل از بازی در هتل به طور مفصل با هم گفت‌وگو کنیم. ما تیم هامبورگ را خوب می‌شناسیم اما مهدی از زیر و بم هوب استیونز و تیم سابقش آگاه است و امیدوارم با کمک او بتوانیم در بازی امروز نتیجه خوبی کسب کنیم، به طور حتم هامبورگ تیم قدرتمندی است و ما کار دشواری پیش‌رو داریم.»

اما در کنار مهدوی‌کیا، نائوهیرو تاکاهارای ژاپنی هم مقابل تیم سابقش بازی می‌کند. او که به تازگی از مصدومیت رهایی یافته، می‌گوید: «من هم مثل مهدی می‌خواهم در این مسابقه حضور داشته باشم، چون به طور حتم روز بزرگی برای ما دو نفر و هواداران فرانکفورت خواهد بود.»

وقتی مهدی و تاکا،‌ بازیکنان سابق هامبورگ برای بازی مقابل این تیم لحظه‌شماری می‌کنند، پس بهتر است هواداران فرانکفورت هم همین احساس را داشته باشند.

کد خبر 31463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز