سخنگوی دولت می‌گوید: قیمت دلار در روزهای آینده کاهش می‌یابد. پیش از این هم علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی افزایش قیمت ارز را موقتی دانسته بود و یک مقام ارزی بانک مرکزی از تزریق دلار به بازار آزاد خبر داده بود.

نوسان قیمت دلار در ۶ ماه گذشته

به گزارش خانه ملت، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با بيان اينكه در روزهاي آينده نرخ دلار كاهش مي‌بابد، گفت: نرخ ارز در بودجه سال95همانند نرخ سال94 است. محمدباقر نوبخت با اشاره به افزايش نرخ ارز در روزهاي اخير افزود: بانك مركزي مديريت شده اقدام مي‌كند و بازار ارز بار ديگر تعادل خود را به‌دست مي‌آورد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با بيان اينكه بانك مركزي براي بازگشت ثبات به بازار ارز راهكارهاي ويژه خود را دارد، گفت: به‌زودي شاهد كاهش قيمت ارز خواهيم بود.وي درباره نرخ ارز در بودجه سال 95نيز گفت: نرخ ارز نسبت به سال94 تغييري نخواهد كرد و لايحه بودجه با همان نرخ سال94 بسته مي‌شود. براساس لايحه بودجه دولت و تصويب نمايندگان، نرخ ارز در بودجه سال 1394، 2هزار و 850تومان بود.

  • تلاطم ارزي موقتي است

علي طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي هم دوشنبه هفته گذشته، در مورد علت نوسانات نرخ ارز عنوان كرد: اين نوسانات فصلي بوده و آنچه همكاران در بانك مركزي تحليل مي‌كنند با توجه به نزديك بودن تقاضا در ژانويه كه بالا رفته است افزايش تقاضاي ارز از سوي اتباع خارجي در بازار محسوس است و فكر مي‌كنيم تغييرات جدي در بازار رخ نداده و در فصول سال شاهد نوسانات نرخ ارز هستيم. وزير امور اقتصادي و دارايي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين موضوع ارتباطي به خروج ارز از كشور به‌دليل صدور ويزاي اربعين دارد، اظهار داشت: مجموعه‌اي از اين عوامل به‌صورت فصلي تقاضاي ارز را افزايش داده و فكر نمي‌كنيم قابل ملاحظه باشد.

  • افزايش نرخ ارز زودگذر است

يكشنبه گذشته 24آبان‌ماه نيز مدير اداره صادرات بانك مركزي از افزايش عرضه ارز در آينده خبر داد و گفت: بانك مركزي نسبت به تحولات بازار ارز از حساسيت لازم برخوردار است. صمد كريمي با تأكيد بر اين موضوع كه عوامل غيربنيادين در بازار ارز ايجاد شده‌اند و اين عوامل زودگذر و ميرا هستند گفت: عمده تحولات اخير بازار ارز و حتي طلا، ناشي از انتظارات، تصورات و الگوهاي سرمايه‌گذاري عده‌اي افراد خاص است.

  • نبض دلار در 6ماه

به گزارش همشهري، قيمت ارز در 6‌ماه گذشته روندي صعودي به‌خود گرفته است به‌نحوي كه قيمت دلار به‌عنوان شاخص تعيين‌كننده در بازار آزاد ارز ايران از 3325تومان با افزايشي بيش از 300تومان به 3561تومان در پايان معاملات روز پنجشنبه رسيده است. افزون بر اين نرخ ارز مبادله‌اي كه در بودجه امسال قيمت هر دلار آمريكا 2850تومان محاسبه شده براساس اعلام بانك مركزي در روز پنجشنبه به 2997تومان نزديك شده است.

کد خبر 314484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha