همشهری آنلاین: دادستانی بلژیک اعلام کرد پلیس در حمله به محل اقامت مظنونان حملات تروریستی پاریس، پایتخت فرانسه، دست‌کم ۹ نفر را بازداشت کرده است.

belgium

به گفتۀ دادستانی بلژيك، هفت نفر از بازداشت شدگان به خاطر عزیمت به سوریه همراه با بلال حذفی یکی از عاملان حمله در پاریس بازداشت شده‌اند؛ وی شامگاه جمعه مقابل ورزشگاه استاد دو فرانس کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.

در حملات پاریس حدود 130 نفر کشته و بیش از 350 نفر زخمی شدند.

به گزارش پرس تي‌وي در حالی که عملیات گسترده نیروهای امنیتی بلژیک برای دستگیری مظنونان حملات تروریستی پاریس ادامه دارد، چارلز میشل، نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه در سخنانی در پارلمان بلژیک از ارائۀ طرحی به پارلمان به منظور بازداشت افرادی که از سوریه باز می‌گردند، خبر داده است.وی گفت در ادامۀ سرکوب مظنونان تروریستی، مساجدی که ثبت نشده باشند، تعطیل خواهند شد؛ همچنین 400 میلیون یورو (430 میلیون دلار) دیگر به منظور اقدامات امنیتی و مقابله با گروه‌های تروریستی اختصاص یافته است.

براساس این طرح، سیم کارت‌های تلفن همراه به افراد ناشناس فروخته نخواهد شد و نیروهای پلیس اجازه خواهند داشت تا به جستجوی شبانۀ خانه‌ها بپردازند.

این در حالی است که دفتر دادستانی فرانسه روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد عبدالحمید اباعود طراح اصلی حملات تروریستی پاریس در عملیات نیروهای پلیس در شمال پاریس کشته شده است.

براساس این بیانیه، اباعود 28 ساله بلژیکی-مراکشی در حمله روز چهارشنبه نیروهای پلیس فرانسه در حومه شمالی پاریس کشته شده و جسد وی رسماً شناسایی شده است.

کد خبر 314417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha