همشهری آنلاین: سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی به زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) هشدار داد تا هنگام خرید بلیط مراقب کلاهبرداران باشند.

عتبات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علیرضا آذردرخش با اشاره به اینکه اصالت سایت‌های فروش بلیط اینترنتی بسیار مهم است، افزود: ایجاد سایت های جعلی و تقلبی از مهمترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در ایام مناسبتی صورت می‌گیرد و علت آن را می‌توان حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این زمان دانست که این امر سبب به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه اندازی سایت‌های جعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ می‌کنند و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند و در نهایت از حساب‌ها بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام می‌دهند.

این مقام مسوول در پلیس فتا افزود: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند؛ بنابراین کاربران در هنگام خرید حتما به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به جای جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگول یا یاهو ، بهتر است اسم سایت را در آدرس بار صفحه اینترنتی وارد کنند و حتما از سایت‌های خرید کند که نماد اعتماد الکترونیک دارد.

آذردرخش گفت: هموطنان برای آشنایی با راه کارهای مقابله با سایت‌های فیشینگ می‌توانند به آگهی های منتشر شده قبلی در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: خرید کردن از سایت‌های مراجع رسمی راهکار مطمئنی است چرا که تمام سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل https استفاده می‌کنند.

آذردرخش تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی غیر مجاز اقدام به ارائه بلیط هایی می کنند که معتبر نبوده و سعی دارند از هموطنان کلاهبرداری کنند بر این اساس سازمان هواپیمایی کشوری برای ساماندهی عرضه بلیط پرو ازهای عتبات در ایام اربعین حسینی اقدام به تهیه لیستی از شرکت های هواپیمایی مجاز و فعال در این زمینه و همچنین راهنمای تهیه بلیط و قیمت‌های مصوب کرده است که هموطنان می‌توانند به سایت http://www.cao.ir مراجعه و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را کسب کنند.

وی اضافه کرد: سایر نهادها و دستگاه‌ها نیز می توانند اقدام به راه اندازی سایت کنند به عنوان مثال اطلاعات هتل‌ها یا مهمان پذیرها را در آن بگذارند،این امر به کاربران بسیار کمک می‌کند که در دام کلاهبرداران اینترنتی نیفتند.

کد خبر 314170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha