همشهری آنلاین: شهرداری تهران بامصوبه شورای شهر قرار شد با پرداخت یک میلیارد تومان، بخشی از بدهی خود به نهاد کتابخانه های عمومی را پرداخت کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، خبر گزاری مهر ضمن اعلام این خبر به سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران  اشاره کرد و آ‌ورد: لایحه یک فوریتی تخصیص اعتبار از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری تهران به کتابخانه های عمومی به تصویب رسید و براساس این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داده می شود مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبار ردیف 4163 بودجه جاری سال 1386 را تامین و پرداخت کند.

یوسف عباسی مسئول امور انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان تهران نیز در گفت وگو با مهر ضمن، اشاره به این مصوبه شورای شهر و نیز جلسه روز چهارشنبه اش با مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، گفت: خوشبختانه جلسه با توافق های خوبی به پایان رسید و فکر می کنم بتواند پس از چندین سال کش و قوس نهاد با شهرداری، منافع خوبی را عاید کتابخانه‌ها کند.

وی افزود: مجید جوزانی در مذاکرات روز چهارشنبه از مصوبه شورای شهر در دادن مجوز به شهرداری برای پرداخت یک میلیارد تومان به حساب انجمن کتابخانه های عمومی استان بابت نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری تهران خبر داد که بر این اساس پرداخت این مبلغ به صورت علی الحساب، قطعی شده و تا چند روز دیگر به حساب انجمن واریز می شود.

عباسی اضافه کرد: ما همچنین فهرستی را از تجهیزات مورد نیاز کتابخانه های عمومی - تحت پوشش نهاد - تهیه کرده بودیم که آن را به مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران ارائه دادیم و او نیز برای تامین اعتبار در این خصوص و نیز تعمیر کتابخانه های عمومی اعلام آمادگی کرد. تامین اعتبار مورد نظر برای این کار هم در حال پیگیری است و در روزهای آینده اقدامات لازم در این باره انجام می شود.

بر اساس قانون مصوب سال 82 مجلس شورای اسلامی، شهرداری ها ی سراسر کشور موظف اند نیم درصد از کل درآمدهایشان را برای هزینه شدن در کتابخانه های عمومی به حساب انجمن کتابخانه های عمومی همان شهر واریز کنند که بسیاری از شهرداری های کشور و به ویژه کلان شهرهایی مانند تهران، مشهد، اهواز و تبریز از زمان تصویب این قانون تاکنون، این کار را انجام نداده‌اند.

کد خبر 31397

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز