همشهری آنلاین: بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بار دیگر اهالی خانواده «جمعه ایرانی» را گردهم جمع کرد تا از سایت جدیدشان با عنوان «شاد شو» رونمایی شود.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از سایت «جمعه ایرانی» با عنوان «شاد شو» روز سه شنبه با حضور هنرمندان «جمعه ایرانی» و جمعی از مسوولان از جمله حجت‌الاسلام سید محمود دعایی (مدیرمسوول روزنامه اطلاعات)، علیرضا کاظمی دینان (مدیر کل انجمن روابط عمومی کشور)، سید حسین حسینی (رییس پژوهشکده علوم انسانی)، سیدامیرمحسن ضیائی (رییس جمعیت هلال احمر) در سالن همایش نمایشگاه مطبوعات تهران برگزار شد.

اجرای این مراسم را رضا رفیع - مجری کارشناس برنامه قندپهلو - بر عهده داشت.

رضا رفیع در آغاز این مراسم ابتدا ابیاتی از شاعران بنام ایرانی از جمله مولانا که بر شادی و طنز در آن‌ها تأکید شده بود، بیان کرد و سپس گفت: امیدوارم برنامه «جمعه ایرانی» پشتوانه‌ای برای رسانه ملی شود و حداقل «جمعه‌ ایرانی‌»‌ها و رسانه ملی به توافقاتی برسند که اخبار ناخوشایند از شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله جم تی‌وی را نشنویم که این روزها برای افتتاح سایت «شاد شو» نیز تبلیغ زیاد می‌کنند.

در این مراسم همچنین بخشی از صحبت‌های پیشین مقام معظم رهبری درباره‌ی برنامه «جمعه ایرانی» یادآوری شد.

  • سعید توکل: همیشه پشت صحنه بودم

در این مراسم از سعید توکل به عنوان یکی از چهره‌هایی که نقش مهمی در استمرار برنامه «جمعه ایرانی» داشته است، یاد شد.

سردبیر جمعه ایرانی در سخنانی درباره فعالیت این برنامه در فضای مجازی توضیح داد: پس از 30 سال تلاش در عرصه طنز، در رسانه ملی وارد پنجره جدیدی از کار شدیم. امروز که با همکاری همه عزیزان به دنیای فضای مجازی آمده‌ایم، خوشحالی مضاعف دارم. حال که شرایطی پیش آمده است تا از طریق رسانه ملی در کنار مخاطبان نباشیم، از این پنجره می‌توانیم با آنان هم کلام شویم.

وی سپس درباره‌ی حضور غرفه «شاد شو» در نمایشگاه مطبوعات نیز گفت: در این چهار روزی که در نمایشگاه مطبوعات بودیم، لطف و محبت ناظران و مخاطبانی که همواره نسبت به پخش نشدن برنامه «جمعه ایرانی» ابراز دلتنگی می‌کردند را شاهد بودیم و همه این‌ها برای من دلگرمی و نقطه امید بود.

وی سپس ضمن تشکر از مساعدت حسین انتظامی - معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - یادآور شد: دکتر انتظامی همواره ما را تشویق به حضور در فضای مجازی کردند.

توکل که دلش می‌خواست از خاطرات 30 سال گذشته با «جمعه ایرانی‌»‌ها بگوید، توضیح داد: خیلی دلم می‌خواست از این خاطرات 30 سال گذشته بگویم که خیلی شیرین است اما وقت تنگ است.

  • سید محمود دعایی: از شنوندگان پروپاقرص «جمعه ایرانی» بودم

در بخش دیگری از این مراسم سیدمحمود دعایی - مدیرمسوول روزنامه اطلاعات - در سخنانی از سال‌ها تلاش و فعالیت سازندگان برنامه «جمعه ایرانی» در رادیو تقدیر کرد و گفت: من از شنوندگان پروپاقرص این برنامه بودم.

او به طنز گفت: گاهی ریتم برنامه شما، ما را به حرکت درمی‌آورد. به هر حال این را افشاگری کردم.

وی سپس یادآور شد: «جمعه ایرانی‌»ها از مجرب‌ترین هنرمندان ما هستند و در عین حال از پاک‌ترین عناصری هستند که همواره در طول این سال‌ها هنجارها و حریم‌ها را حفظ کرده‌اند و در این سال‌ها ما مرهون شادآفرینی‌های این عزیزان بوده‌ایم.

دعایی در ادامه سخنانش یادی از مرحوم کیومرث صابری (گل‌آقا) کرد و گفت: این هنرمند به گردن همه ما حق دارد. ایشان وقتی پذیرفت که ستون دو کلمه حرف حساب را در صفحه‌ای از اطلاعات داشته باشد، همیشه نگران برخورد امام (ره) بود و می‌گفت نکند امام (ره) این برنامه را برنتابد و آن را نوعی تابوشکنی و خط شکنی تلقی کنند. یک روز هماهنگ کردیم و با گل‌آقا به خدمت امام (ره) رفتیم. امام(ره) به اسم ایشان را نمی‌شناختند، وقتی گفت گل آقای اطلاعات هستم، تبسم بر روی لبانشان آمد. امام(ره) فرمودند نیت شما خیر است و خدا شما را یاری خواهد کرد. روز عید به خانه امام (ره) مشرف شده بودیم، امام (ره) در اعیاد همواره سکه‌های جدید یک ریالی به مهمانان می‌دادند و آن روز پنج سکه به گل‌آقا عیدی دادند.

مدیرمسوول روزنامه اطلاعات همچنین دیدگاه امام (ره) درباره طنز و جوک‌هایی که در جامعه رد و بدل می‌شد را نیز یادآور شد و گفت: امام (ره) معتقد بودند که طنزها و جوک‌هایی که در جامعه رد و بدل می‌شود ریشه فرهنگی دارد و بیانگر یک نوع موضعی است که افراد و عناصر در برابر جریانات حاکم رد و بدل می‌کنند. امام (ره) بر این نکته واقف بودند و برای اینکه به نوع این جوک‌ها و طنزها پی ببرند فردی را مسوول کردند که تمام طنزها و جوک‌های رایج را برایشان بیاورد و در آنجا بود که امام (ره) به برخی از نارسایی‌ها و مشکلات جامعه پی بردند. به نوعی که با کمال انصاف و بزرگواری آن‌ها را می‌پذیرفتند.

  • منوچهر آذری: ما گرگ باران دیده هستیم

در بخشی از این مراسم ترانه معروف «جمعه ایرانی‌»‌ها با عنوان «سلام به اهالی لبخند» با صدای امیرحسین مدرس و در میان شادی عوامل «جمعه ایرانی» در جمع حضار پخش شد.

در ادامه نیز عوامل و هنرمندان «جمعه ایرانی» جملاتی را درباره راه‌اندازی سایت «شاد شو» و بازگشت‌شان به فضای مجازی بیان کردند.

منوچهر آذری در بخشی از این کلیپ پس از زدن سوت‌های معروفش یادآور شد: ما گرگ باران دیده هستیم. اگر ما را از در بیرون کنید و نگذارید از رادیو مردم را شاد کنیم از پنجره داخل می‌آییم. برای اینکه می‌خواهیم مردم را شاد کنیم.

بخش دیگری از این مراسم به اجرای امیر پارسی و جواد انصافی که آیتم عبدلی و اوستا را در پرونده کاری خودشان داشتند، گذشت.

اجرای مراسم اوستا و عبدلی برای لحظاتی موجب شادی حضار شد.

براساس این گزارش، در پایان مراسم از سایت «شاد شو» توسط سیدمحمود دعایی رونمایی شد.

مدیرمسوول روزنامه اطلاعات نیز یادآور شد: با اجازه از پیشکسوتان طنز و همچنین همه حضار سایت ارجمند «شاد شو» را افتتاح می‌کنم.

در پایان نیز به مناسبت رونمایی از سایت «شاد شو»، کیکی توسط هنرمندان «جمعه ایرانی» و همچنین هنرمندان ایرانی با حضور سیدمحمود دعایی بریده شد.

علاوه بر حضور تمامی هنرمندان و دست‌اندرکاران «جمعه ایرانی»، هرمز شجاعی‌مهر (مجری برنامه قدیمی سیمای خانواده) و سیدمحمود کریمی (گوینده خبر «خرمشهر آزاد شد») نیز در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 313516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha