پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم اهدای نمادین سود سهام عدالت و توزیع دعوت نامه‌های دریافت این نوع سهام، عصر روز چهارشنبه 21 شهریور 86 در استان تهران برگزار شد.

 طی این مراسم سود سهام عدالت به مشمولین مرحله اول طرح واگذاری پرداخت شد و به مشمولین مرحله دوم و سوم نیز دعوت‌نامه‌ توزیع این نوع سهام تحویل شد.

به گزارش مهر در این مراسم که در محل استانداری تهران برگزار شد، استاندار تهران و رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان تهران حضور داشتند.

استاندار تهران در این مراسم با بیان اینکه توزیع عادلانه سهام عدالت بین اقشار مختلف مردم از روندی که شاید می توانست به اقتصاد کشور و هویت آن ضربه بزند، جلوگیری می‌کند، بر تشویق سرمایه گذاران و سرمایه داران بر سرمایه گذاری در راستای توسعه کشور تاکید کرد.

کامران دانشجو با تاکید بر توزیع عادلانه ثروت در بین اقشار جامعه به خصوص افراد کم درآمد، اظهارداشت: توزیع سهام عدالت در راستای تحقق سیاست و شعار دولت یعنی عدالت گستری و مهرورزی بوده است و نباید ثروت در یک جا انباشته شود.

وی میزان سهام اختصاص داده شده به 188 هزارو 200 نفر در مرحله اول توزیع سهام عدالت را 5/92 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: تعداد افراد دو دهک پائین تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) زیاد نیستند و برای شناسایی مابقی افراد این دو دهک باید برنامه ریزی هایی صورت گیرد تا در فراخوان بعدی توزیع سهام عدالت این افراد از حق خود استفاده کنند.

استاندارتهران با بیان اینکه سود دهی 5/7 میلیارد تومان سهام عدالت مرحله اول نشان دهنده سود ده بودن تعاونی‌ها است، تصریح کرد: این درحالی است که تعاونی ها باید از اختصاصی سازی جدا شوند.

وی با اشاره به سرگردانی 4 هزار نفر از اعضای تعاونی ارکیده، گفت: این تعاونی مفسد است و در این بین 30 میلیارد تومان هزینه به عهده دولت گذاشته شد.
وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور به وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار شد 30 میلیارد تومان با سود 3، 4 درصد در اختیار شهرداری تهران برای ارائه به مال‌باختگان تعاونی ارکیده پرداخت شود، همچنین 30 میلیارد تومان نیز در اختیار فرمانداری شهر ری قرارگیرد.

دانشجو تعداد مشمولان روستایی مرحله دوم سهام عدالت را 300 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 25 درصد روستائیان با شناسایی های صورت گرفته موحق دریافت سهام عدالت تشخیص داده شدند.
وی با بیان اینکه کارکنان 90 دستگاه اجرایی برای دریافت سهام عدالت مرحله سوم شناسایی شده اند، افزود: در حال برنامه ریزی برای واگذاری سهام عدالت به مشمولین مرحله دوم و سوم تا دهه فجر هستیم.

استاندار تهران تعداد ثبت نام شدگان تعاونی مسکن مهر را تاکنون 80 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی زمین شناسایی شده که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی بر فعال شدن تعاونی های سهام عدالت در بخش مسکن تاکید کرد و افزود: در شهر تهران و شهرستان کرج زمین نداریم و ساخت این تعداد واحد مسکونی به پرند، هشتگرد، ماهدشت و اشتهارد هدایت می شود.

همچنین رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان تهران نیز در این مراسم گفت: سهام عدالت مرحله اول طی یک سال برای یک خانوار 5 نفره 3 میلیون ریال سود آور بوده که 2 میلیون ریال بین افراد تقسیم می شود و یک میلیون ریال بابت بدهی اصل سود برداشت خواهد شد.

محمدرضا تجلی پور از کارکنان دولت درخواست کرد که حداکثر تا پایان ماه جاری نسبت به تکمیل فرم درخواست دریافت سهام عدالت اقدام کنند.

کد خبر 31348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز