چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه سیاسی: هر سال با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و موضوع استهلال در آستانه و پایان این ماه، مباحثی درباره اعلام نظر درخصوص اول ماه رمضان و شوال مطرح می‌شود.

عضو مجمع جهانی فقه اسلامی‌گفت: در کشورمان، همه باید در مسئله استهلال، تابع نظر ولی‌فقیه باشند و این مسئولیتی است که به او واگذار شده است.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با تشریح عملکرد جهان اسلام در استهلال ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در مجمع جهانی فقه اسلامی، بحث استهلال مطرح شد و در نتیجه فتوایی مجموعه‌ای در این زمینه صادر شد.

عضو مجمع جهانی فقه اسلامی ‌با بیان نظریه علمای شیعه در این‌باره خاطر نشان کرد: باید گفت در داخل ایران باید همه تابع حکم ولی‌فقیه باشند، چون مسئله استهلال از اموری است که صرفا به وی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: امروز که ولایت فقیه به مقام معظم رهبری سپرده شده است، همگان باید منتظر حکم ایشان باشند.

آیت‌الله حاج شیخ مجتبی تهرانی از علمای برحسته تهران که از موثرترین و موثق ترین نزدیکان امام خمینی ره در تنظیم مکتوبات علمی، رساله عملیه و حواشی بنیانگذار جمهوری اسلامی‌بوده‌اند، در رساله عملیه خود ذیل مسئله 1731 آورده اند: اگر حاکم شرع حکم کند که اول ماه است این حکم برای همگان حجت است و کسانی هم که از او تقلید نمی‌کنند حتی مجتهدین دیگر باید به حکم او عمل نمایند، ولی کسی که می‌داند حاکم شرع اشتباه کرده، نمی‌تواند به حکم او عمل نماید.

کد خبر 31328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز