همشهری آنلاین: کاظم چایچیان، روزنامه‌نگار پیشکسوت ایران، در هفتمین نشست تاریخ شفاهی مطبوعات از خاطرات کاری و جریان‌های تاریخی مطبوعات در چند دهه اخیر روایت خواهد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات، چایچیان متولد سال 1312 است و كار روزنامه‌نگاري را در سال 1333 از خبرنگاري در روزنامه اطلاعات آغاز كرد.

وی در دوره‌ای به دلیل تسلط بر زبان عربی، به سناتور مسعودي، بنيان‌گذار روزنامه اطلاعات كمك كرد تا «الاخاء» -نشريه عربي زبان اطلاعات- را منتشر كند.

چایچیان در راه‌اندازی روزنامه عربي زبان «الوفاق» وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز نقش مؤثری داشته است.

گفتنی است سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی مطبوعات ایران توسط ماهنامه‌ مدیریت ارتباطات و با حمایت معاونت مطبوعاتی و امور اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برگزار‌ می‌شود که در شش نشست پیشین، بهروز بهزادی، محمد بلوری، حمیدرضا زاهدی، محسن میرزایی و حسین بنی‌احمد از پیشکسوتان حوزه روزنامه‌نگاری و همچنین محمد ابراهیم رنجبر امیری -از قدیمی‌ترین روزنامه‌فروشان تهران- سخنرانان اصلی این نشست بوده‌اند.

هفتمین نشست تاریخ شفاهی مطبوعات ایران با سخنرانی کاظم چایچیان روز چهارشنبه 20 آبان‌ماه 1394 از ساعت 14 تا 15:30 در تالار گفت‌وگوی شماره 2 نمایشگاه مطبوعات واقع در سالن شبستان برگزار می‌شود.

کد خبر 313147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha