پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایگاه اینترنتی کمیته سازماندهی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو پنجشنبه از حمله نفوذگرهای اینترنتی به این پایگاه خبر داد.

hack

در بیانیه این کمیته آمده است دسترسی به این پایگاه اینترنتی بیش از 12 ساعت دچار اختلال شده است و علت آن، حملات سایبری نفوذگرهای اینترنتی است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از توکیو، یک عضو ارشد کمیته سازماندهی رقابت‌های المپیک توکیو گفت: به عقیده ما این پایگاه اینترنتی هدف حملات سایبری قرار گرفته است. این موضوع، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شرکت میزبان این پایگاه اینترنتی در این باره اعلام کرد در پی مشاهد ترافیک غیر معمول در این پایگاه، سامانه‌های مربوط به آن از کار افتاد. این موضوع نشان دهنده تلاش‌های عمدی برای ناکارآمد کردن سرورهای پایگاه اینترنتی مذکور است.

دولت ژاپن نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد عامل این حملات و انگیزه آنها هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

پایگاه اینترنتی رقابت‌های المپیک 2012 لندن نیز پیش از برگزاری این رقابت‌ها هدف حملات گسترده اینترنتی مشابه قرار گرفت.

وقوع این حملات بازتاب گسترده ای در رسانه‌ها داشته است، زیرا شهر اوکیناوای ژاپن طی روزهای آخر هفته کنونی میزبان کنفرانس بین‌المللی امنیت سایبری خواهد بود که مجمع جهانی اقتصاد، مهمترین حامی برگزاری آن شمرده می‌شود.

کد خبر 312762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha